מחלקת עסקים

כדי להזרים דם חדש בקו השמרני, גייסו במאוזנר את המעצב הצעיר יוחאי נתיב מאור

לפני 34 שנים, רבקה ושוקי מאוזנר, זוג בעסקים ובחיים, הביאו לאוויר העולם את מותג האופנה מאוזנר. כשרבקה הייתה בת 21, היא הקימה מפעל יחד עם בעלה. כשאני הייתי בת 21, אכלתי אגוזי קוקוס על אי בתאילנד עם תייר הולנדי. דודו של שוקי מאוזנר היה בעליו של מפעל אופנה מצליח בצרפת, והוא זה שסידר לזוג הצעיר בישראל את לקוחותיהם הראשונים בארץ וסלל להם את הדרך להצלחה.

רבקה מאוזנר, שנראית כאילו בזה הרגע קפצה מתוך פורטרט שרמברנדט עמל עליו שעות, עם שיער דבש אסוף ועצמות לחיים בולטות, מסתובבת במרץ אצילי ברחבי המפעל התל-אביבי הקטן שמייצר בגדי נשים איכותיים ל-12 חנויות הרשת ברחבי הארץ. העובדים במפעל המעוצב מרוכזים בעבודה. לרובם זה מקום העבודה היחיד שהם מכירים, והם פוקדים אותו עשרות שנים. אנשים מאוד לויאליים לזוג מאוזנר, זן נדיר בעולם העסקים הישראלי.


לפני חודש, המאוזנרית, שאמונה על העיצוב בחברה, החליטה שהגיע הזמן להכניס דם חדש וצעיר למלאכת העיצוב, וכך מצא את דרכו לחברה נתיב יוחאי מאור, מעצב אופנה צעיר שמכניס קצת אדג'יות וטוויסטים מעודנים לעיצוב השמרני והקלאסי שמאפיין את המותג כבר שנים.

בקולקציה החדשה אפשר למצוא חליפות פשתן עם מותן גבוה ומודגש, חליפות עם צללית צרה מבד ברוקד, הרבה מכנסיים ישרים, הרבה סריגים דקיקים, קרדיגנים, צעיפי משי גדולים ומעילי גשם ארוכים מבדים בוהקים וגימורים מפתיעים. מערכת לבוש שלמה שיכולה לשרת נאמנה כל אשת עסקים שמרנית ומוקפדת. קולקציית החולצות הלבנות שמאוזנר מטפחים באהבה כבר שנים, מפתיעה במנעד העצום שלה ובאיכויות הבלתי-מתפשרות שלה. אז נכון שלא לכל אחת קל לשלם כ-900 שקל על חולצה לבנה ומכופתרת, אבל בהתחשב בעובדה שמדובר בפריטים קלאסיים שילוו אתכן שנים קדימה, הסכום לא כל-כך גבוה.

הצבעים בקולקציה החורפית שמרניים. שחור, שמנת, חום וכחול מרכיבים את סקאלת הצבעים. השכמיות הגדולות, ירושה מעונות קודמות, מתגלות כפריט חורף שימושי ואפילו מפתיע בנכונות העכשווית שלו. הן נזרקות בדרמטיות על כל ז'קט, מעיל או שמלה חשופה ומוסיפות ניחוח בוהמייני להופעה. גם השרוולונים נשארים איתנו עוד עונה מבחינת מאוזנר, וגם כאן, מיחזור החומרים דווקא עובד טוב. השרוולונים מוסיפים תחכום להופעה כשהם נלבשים מעל חולצה או סריג, ואם יש לנו בארון שמלה קיצית שאנחנו לא רוצים לאפסן אותה עד לחורף הבא, מוסיפים לה את השרוולונים והשכמייה, ומקבלים שמלת חורף מרטיטה. e

מחירים: חליפות 1,999-2,349 שקל, חולצות מכופתרות 599-999 שקל, סריגים 599-749 שקל, מעילים 1,099-1,499 שקל, צעיפים 299-699 שקל. ניתן להשיג: ברשת חנויות מאוזנר

חו"ל ממש ממול: בסניפי פקטורי 54 תוכלו למדוד את הז'קט המנומר החדש של קוואלי ולדמיין שאתם ברומא

עכשיו, כשהמצב הכלכלי נהיה קצת בעייתי, צריך להתאים את ההתנהגות הצרכנית למצב החדש. צעד ראשון בהסתגלות הקשה הוא ויתור על הטיסות לחו"ל, בפרט כאלה שכוללות מסעות שופינג מושחתים. כדי לעכל ולהתמודד עם הוויתור שעשינו, רצוי לפצוח במסע רכישות לוקאלי. המקום הכי נוח לחוויה רוחנית שכזו הוא באחד מסניפי פקטורי 54, מהסיבה הפשוטה שכל סניף של הרשת כולל שורה ארוכה של מותגים מובילים בינלאומיים בחלל ענק אחד. תוכלו לשוטט בתוך האנגר מעוצב, למדוד את הז'קט המנומר מהקטלוג החדש של קוואלי ולדמיין שאתם דקה וחצי מהמלון ליד המדרגות הספרדיות ברומא, כשלמעשה אתם ממוקמים באזור התעשייה בנתניה, סמוך לשיפודי התקווה.

פקטורי 54 הוקמה לפני ארבע שנים על-ידי קבוצת אירני סחר, מתוך הרעיון שכל סניף של החברה (כרגע יש שישה כאלה) יהיה בעל אופי, תוכן ועיצוב שונים בהתאם למיקומו הגיאוגרפי ולאוכלוסייה המקומית, אבל יכלול את אותן קטגוריות: הוט קוטור, קז'ואל, מתחם ג'ינסים, מתחם נעליים ומחלקת אקססוריז. החללים תמיד יהיו גדולים (בין 1,500 ל-3,000 מ"ר כל סניף) ומחולקים לבוטיקים פתוחים לפי המותגים.

רוני אירני, מנכ"ל משותף בקבוצת אירני סחר: "השאיפה שלנו הייתה להוסיף ממד אחר לעולם קמעונאות האופנה וליצור שפה חדשה של חוויית קנייה שתרגש את הקונים. חקרנו טרנדים והתנהגות צרכנים, והגענו למסקנה שכל נושא המותגים זוכה לחשיפה עצומה בבירות העולם. לצורך כך, יצרנו קניינות ייחודית כשהחוט המקשר בין כל המותגים היא העובדה שכולם מותגי האמצע של חברות עילית, כמו D&G מבית דולצ'ה וגבאנה, JUST ACAVALLY מבית רוברטו קוואלי, RED של ולנטינו, גליאנו של ג'ון גליאנו ועוד. קיבלנו הסכמי ייצוג עם מותגי האופנה הנחשקים בעולם, בקו האמצע שהם מייצגים בחנויותיהם בבירות אופנה בעולם".

ואכן, בפקטורי הקניינים עמלים באופן קבוע על תמהיל מרשים של קולקציות ומותגים חדשים שמגיעים לחנויות בארץ. לפני חודש נוספו לרשימת המותגים גם SEE BY CHLOE, COMING SOON BY YOHJI YAMAMOTO ו-MCQ BY MCUQEEN, שמשלימים את החלוקה הנכונה בין קו הפרימיום במותגי הקז'ואל וקו האמצע במותגי העל. מסתבר שגם צומת ביל"ו יכול להרגיש לפעמים כמו השאנז אליזה.

מחירים: 150-15,000 שקל ניתן להשיג: ברשת חנויות פקטורי 54

ברוח בית סבא: המעצבת רוני בר עושה אאוטינג לגטקעס

הפעולה הכי כיפית בתחילת החורף היא הושטת היד לקצה הפנימי הכי שמאלי ועמוק בארון בחיפוש נואש אחרי זוג הגטקעס היחיד שבן הזוג שלך שומר ללילות של שמירות קפואות במילואים. אין מראה סקסי יותר מאישה חטובה שלובשת גטקעס. זה הרבה יותר מרגש מכל בייבי דול מסאטן טיפשי או חלוק משי עם רקמה ורודה. הקרדיט על ההבנה הזאת שייך לקארי ברדשאו, שהסתובבה במשך עונה שלמה בדירה הניו-יורקית הכי מפורסמת בעולם כשלגופה תחתונים לבנים וגבריים וגופיית סבא. ברדשאו סללה לנו בספוט טלוויזיוני אחד את דרך הזהב אל הלגיטימציה הסקסית של הגטקעס.

מעצבת האופנה רוני בר לקחה את הגטקעס עוד צעד אחד קדימה, ועשתה להם אאוטינג. בר הפכה אותם למכנסיים לכל דבר. היא עשתה למכנסי הגטקעס את מה שמדונה עשתה לחזיות בשנות ה-80.

מחיר: מכנסי גטקעס 490 שקל ניתן להשיג: רוני בר, ביאליק 2 ת"א, טלפון: 6294662-03