בדיקת גיאוקרטוגרפיה: מחירי הדירות למכירה בת"א ירדו ברבעון השלישי ב-7.6%; עליית מחירים ברחובות

עם זאת - גם ברבעון השלישי המחיר הממוצע של דירה בת"א גבוה ב-43% ממחירה הממוצע ב-2006 ; בחיפה ירדו המחירים ב-6%, ובירושלים - ב-3.3% ; בהרצליה, ברעננה ובהוד השרון הסתמנה התמתנות מחירים ; במבט רוחבי, מחירי הדירות בארץ עדיין במגמת עלייה

הירידה במחירי הדירות כבר כאן. מחירי הדירות בערים הגדולות החלו לשנות כיוון ברבעון השלישי של השנה, אולם במספר ערים, בהן מחירי הדירות נמוכים יותר, מגמת עליות המחירים נמשכת. כך עולה מנתוני גיאוקרטוגרפיה.

ד"ר רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, ניתחה על-פי נתונים שנאספו את מגמות הנדל"ן בשלושת הרבעונים הראשונים של 2008. לפי הממצאים, ברבעון השלישי של השנה חלה ירידה ממוצעת של 7.6% במחירי הדירות המוצעות למכירה בת"א ל-1.476 מיליון שקל ברבעון השלישי.

נציין כי מדובר במחיר ממוצע משוקלל של דירות בבנייני מגורים במספרי חדרים ובגדלים שונים, לא כולל דירות גג ודירות גן.

בירושלים נרשמה ברבעון השלישי ירידה מתונה יותר של 3.3% ל-1.234 מיליון שקל. בחיפה חלה אומנם התאוששות קלה במחירים ברבעון השני של השנה, אולם הרבעון השלישי מסתיים בירידה של 6% ל-504 אלף שקל לדירה. עם זאת, במבט רוחבי, מחירי הדירות בארץ עדיין במגמת עלייה.

גם בהרצליה, רעננה והוד השרון הסתמנה ברבעון האחרון התמתנות מחירים, בעוד שבכפר סבא, פתח תקוה, רחובות ומודיעין נמשכות עליות המחירים גם ברבעון השלישי.

דגני מדגישה, כי הירידה הגדולה במחירי הדירות בתל אביב נובעת, בין השאר, מהעלייה הגבוהה יחסית במחירים ברבעון השני. גם ברבעון השלישי של השנה המחיר הממוצע של דירה בת"א גבוה ב-43% ממחירה הממוצע במהלך 2006. לפני נתוני החטיבה הכלכלית של גיאוקרטוגרפיה, ירושלים התייקרה באותה תקופה ב-31% וחיפה הוזלה ב-11.5%.