החבילה הצרה בדרך: מועצת הכבלים והלוויין החלה בבדיקות לקראת תמחור הערוצים

הבדיקה נערכת במסגרת מהלך של צמצום חבילת הבסיס בכבלים ובלוויין ; מדובר בבדיקה עצמאית ובלתי תלויה של ההשלכות האפשריות של צמצום חבילת הבסיס המוצעת כיום ע"י HOT ו-yes

במקביל להמלצות לרפורמה בנושא החבילה הצרה בכבלים ובלוויין, החלה מועצת הכבלים והלוויין לקיים בדיקה של עלות הגישה לשידורי הכבלים והלוויין, והיא בוחנת גם את עלויות שידורם של ערוצי תוכן. בין הערוצים הנבדקים יהיו גם 5, 5 , ערוצי הדוקו, ערוצי סרטים וסדרות, ערוצי ילדים והגיל רך, ומספר ערוצים זרים, כך נודע ל"גלובס".

מדובר בבדיקה עצמאית ובלתי תלויה של ההשלכות האפשריות של צמצום חבילת הבסיס המוצעת כיום על ידי חברות הכבלים והלוויין. מטרת הבדיקה היא לאפשר למועצה לגבש את עמדתה לגבי הרכב החבילה הצרה ומחירה, ובנוגע למחיר שישלם הצרכן הסופי עבור מספר ערוצים מרכזיים אשר יבקש לרכוש בנוסף לחבילה הבסיסית.

כאמור, כחלק מהרפורמה המתגבשת בשוק הטלוויזיה מעוניינים משרדי האוצר והתקשורת לאפשר לצרכנים חבילת בסיס צרה בעלויות נמוכות משמעותית מעלותה של חבילת הבסיס כיום הנאמדת בכ-200 שקל בחודש. בתמורה מציע משרד התקשורת לפתוח את שוק הפרסום גם לכבלים וללוויין.

יו"ר המועצה, ניצן חן, אמר היום בתגובה: "אין מדינה בעולם המערבי שאין בה פרסומות בטלוויזיה הרב ערוצית, ויש מקום לקדם יוזמה זו בארץ, בתנאי שעלות דמי המנוי תרד משמעותית. לכן יש לקיים בדיקה מקיפה של כל הנושאים, לאור ההשפעות האפשריות על שחקנים שונים בתעשייה שעלולים להיפגע".

עוד נמסר מהמועצה כי היא עורכת בדיקה כלכלית מעמיקה נוספת של עלות דמי הגישה לשידורי הטלוויזיה של הכבלים והלוויין. דמי הגישה הינם המחיר המינימלי שמנוי יידרש לשלם עבור ההתחברות לכבלים וללוויין, הכוללת צפייה בערוצים 1, 2, 10, 33, 99.

המועצה מדגישה, כי הערוצים שנבדקים על ידה נבחרו באופן מדגמי בלבד, ואין בהכללתם כדי ללמד על כוונת המועצה להתייחס אליהם באופן שונה ביחס לערוצים אחרים, לרבות לעניין מתן היתר לשדר בהם פרסומות.

בין הפרמטרים הנבחנים על ידי המועצה כלולים עלויות ההפקה של הערוץ, נתוני הרייטינג, מספר המנויים הצופים בערוץ והכנסות מחסויות ותשדירי שירות. *