קמפיין הבחירות: ארד ואדלר עם קדימה, אקוניס ורימון עם ביבי, מורדי עמר עם ברק

מקאן-אריקסון זכה במכרז לקניית שטחי המדיה של הליכוד בהיקף של 4 מיליון שקל ; הסנונית הראשונה של קמפיין קדימה עלתה היום לאוויר באמצעות אדלר-חומסקי, תחת הסיסמה: "ציפי לבני - מה שטוב למדינה"

יריית הפתיחה של קמפיין קדימה המקדם את ציפי לבני לראשות הממשלה נורתה היום (ה') עם קמפיין שילוט חוצות המסביר ש"לבני זה טוב לישראל". מאחורי הקמפיין עומדים איש התקשורת אייל ארד והפרסומאי ראובן אדלר. משרדי הפרסום של השניים יהיו אף הם מעורבים: אדלר-חומסקי של ראובן אדלר יעשה את כל פרסום האוף ליין ורכישת המדיה; ויורו ת"א, בו שותף אייל ארד, יהיה אחראי על תחום האינטרנט.

לדברי ארד, העיתוי של עליית קמפיין השילוט חוצות היום הוא סיומם של הבחירות המוניציפליות שגרמו להצפת השלטים בקמפיינים מקומיים. "אני ואדלר אמנם אוהבים לעשות קמפיינים נגטיביים, אבל הפעם בחרנו קמפיין פוזיטיבי כי הוא מתאים יותר לסיטואציה" אומר ארד. "אנחנו רוצים לצקת לאמירה 'פוליטיקה אחרת' תוכן ומשמעות, להסביר מה זה פוליטיקה אחרת. יש שני סוגי פוליטקאים - אלה שהמניע הבסיסי שלהם מה טוב למדינה ואלה שהמניע הבסיסי למעשיהם הוא מה משרת את האינטרס שלהם שלהם ברגע נתון. לדעתנו הקהל מחפש את האנשים הלא ציניקנים. הרעיון של 'טוב לישראל' נותן פלטפורמה להשוואה, וככל שהזמן יעבור נכנס להשוואות יותר מפורטות. בסופו של יום, הבחירות האלה הם על מי יהיה ראש הממשלה הבא: ביבי או ציפי, והשאלה תצטרך להיות מה טוב היום יותר למדינה".

לדברי ארד, גם העיצוב של הקמפיין משקפת את הערכים של הניקיון. "זאת גרפיקה חדשנית שיצר אדלר, כשהמיקום של התמונה במרכז. נקי, לא צעקני, לא מנסה לתת אגרוף בפרצוף, גרפיקה ממש אינטרנטית".

נכון לעכשיו, לא עלו קמפינים נוספים של המתמודדים האחרים. את אהוד ברק והעבודה יריץ הפרסומאי מורדי עמר לצד שלום קיטל, שישמש כמנהל הקמפיין. עמר שעשה בעבר מערכת בחירות למפלגת העבודה, ובעברו היה חלק מהצוות האסטרטגי של אריאל שרון, מגייס בימים אלה צוותים שיעבדו על הקמפיין. כזכור, בגלגולו הקודם כשותף במשרד הפרסום מורדי&גורן, טיפל עמר גם בבחירות מוניציפליות ובבחירות להסתדרות. כשהתפרק המשרד קיבלה התקשורת הודעות לעיתונות המדווחות על כך שלקוחותיו יעברו למקאן-אריקסון ועמר עצמו יקים במסגרת קבוצת מקאן משרד פרסום ירוק, אולם עמר טוען היום: "החברה הירוקה עם מקאן מעולם לא התרוממה ולא עבדה אפילו יום - אין לי חלק בקבוצת מקאן-אריקסון".

תנועת הליכוד קיימה באחרונה מכרז על קניית שטחי המדיה לקמפיין הצפוי, בהיקף של כ-4 מיליון שקל. במכרז זכתה קבוצת מקאן-אריקסון, ול"גלובס" נודע כי חלק גדול מהמדיה יופנה לאינטרנט. את הליכוד יריצו יועצי התקשורת אופיר אקוניס, ישראל בכר ורוני רימון.