שמשון פריצקר נידון ל-20 חודשי מאסר בפועל בגין עבירות מס

פריצקר, מנהל חברות הבנייה פריצקר יזמות נכסים ופלא חברה לבנייה חדשנית, נדון גם ל-12 חודשי מאסר על-תנאי לעבירה מסוג פשע, 6 חודשי מאסר לעבירה מסוג עוון וקנס כספי בסך 120 אלף שקל

20 חודשי מאסר בפועל נגזרו היום (א") על שמשון פריצקר, מנהלן של חברות הבנייה פריצקר יזמות נכסים (שהיתה חברה ציבורית) ופלא חברה לבנייה חדשנית, בגין עבירות מס בשני תיקים פליליים. בנוסף גזרה השופטת יעל פרדלסקי על פריצקר 12 חודשי מאסר על-תנאי לעבירה מסוג פשע, 6 חודשי מאסר לעבירה מסוג עוון וקנס כספי בסך 120 אלף שקל. לבקשתו של פריצקר, דחה בית המשפט את ביצוע העונש כדי לאפשר לו לערער.

בכתב האישום, שהוגש על-ידי מדור תביעות מס הכנסה, נטען כי בשנים 2001-2003 לא העביר פריצקר לפקיד השומה במועד את המסים שנוכו במקור מהמשכורות ומהתשלומים ששולמו לעובדים ולקבלני המשנה מחברת פריצקר יזמות בסך של כ-900 אלף שקל; כמו כן, לא הגיש פריצקר במועד את דו"חות החברה לשנת 2001 ואת הדו"חות על הכנסותיו לשנים 2002-2003.

פריצקר טען כי הכספים שלא הועברו לרשויות המס לא היו בידיו, אלא היו משועבדים לבנקים המלווים, וכי מעשיו נבעו מתוך כוונה לסיים את הדירות שבנה באותה תקופה ולמוסרן לרוכשים. עוד טען פריצקר כי במשך שנים רבות היו חברות הבנייה שבבעלותו מהמובילות בארץ וסכומי המסים ששילם מסתכמים במאות מיליוני שקלים, וכי כיום לאחר קריסת החברות שבבעלותו הוא מצוי בהליכי פשיטת רגל בגין חובות של מאות מיליוני שקלים.

השופטת התחשבה בכך שהנאשם והחברות שבבעלותו נעדרי עבר פלילי, שילמו במשך עשרות שנים את מיסיהם כחוק ופירנסו משפחות רבות. (ת.פ. 3567/03).