המטמון שיקבל מגזר התשתיות הלאומיות מהאוצר: 2 מיליארד ש' למע''צ ועוד 3 עד 6 מיליארד ש' לרכבת ישראל

המגזר הפרטי ישתתף בבניית 3 כבישים ; משרד התחבורה ייאלץ להסתפק בפחות מ-1 מיליארד שקלים

המטמון שיקבל מגזר התשתיות הלאומיות ממשרד האוצר במסגרת חבילת הסיוע מתחיל להתחלק. הזוכה הגדולה יהיה רכבת ישראל, אשר ניהלה בשנה האחרונה מאבק עיקש נגד משרד האוצר להגדלת התקציבים.

ל"גלובס" נודע כי רכבת ישראל תקבל תוספת של כ-3 מיליארד שקלים לביצוע הקו עכו-כרמיאל וקו חיפה-בית שאן, שביצועם הוקפאו בחוק ההסדרים לשנת 2008 שבסופו של דבר לא אושר בכנסת. עוד נודע כי בנוסף שוקלים באוצר להסיר את בקשת ההקפאה להמשך ביצוע הקו המהיר בין ירושלים לתל אביב שתקוצב במקור ב-3.2 מיליארד שקלים, אך עלותו עודכנה ל-6 מיליארד שקלים. באוצר התנגדו להוסיף תקציב לפרוייקט וביקשו ממשרד התחבורה לבדוק את הכדאיות שבו. על פי ממצאי משרד התחבורה הקו נמצא יעיל וכדאי והוא כבר מתוכנן, לכן יש אפשרות סבירה שהוא יכלל בתוכנית.

עוד נודע כי בנוסף לפרויקטיי הרכבת, חברת מע''צ צפויה לקבל תוספת של בין 2 מיליארד שקלים לתשתיות כבישים.

גם המגזר הפרטי יהנה מחבילת הסיוע שכן ישנם שלושה כבישים שיבנו בשיתוף פעולה בין המדינה לבין חברות פרטיות. מדובר נכון לעכשיו על 3 כבישים בסך 3 מיליארד שקלים: כביש 9 בין חוצה ישראל לכביש 4 מדרום לחדרה, כביש 16 בכניסה לירושלים וכביש 31 באר שבע-ערד.

גם משרד התחבורה צפוי לזכות לסכום מכובד. על פי ההערכות שהגיעו ל"גלובס" המשרד, שסבל מקיצוץ חד בתקציב 2008, צפוי לקבל כ-200 מיליון דולר (כ-800 מיליון שקל) לפרויקטים שונים ומגוונים.