ביניש קוראת להדק פיקוח על הגופים הפיננסיים "להגנה על ציבור החוסכים והמשקיעים"

נשיאת העליון בכנס המבקרים הפנימיים: "בתקופה האחרונה יש אי-שקט ציבורי ומרדף אחרי חשיפה של סיפורי שחיתות; חלקם סיפורים פופוליסטיים, ובחלקם האחר מדובר בצורך אמיתי וחשוב להגן על טוהר המידות"

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, קראה היום (ה') להדק את הפיקוח על הגופים הפיננסיים, במטרה להגן על כספי הציבור וחסכונותיו. "מבלי לנקוט עמדה, כמובן, באשר לגורמים האחראים למשבר הנוכחי", אמרה, "ברי כי פיקוח הדוק וקפדני יותר על פעילותם של גופים פיננסיים יכול ויהיה בו כדי להרים תרומה משמעותית להתנהלותם התקינה של אותם גופים, וכך לסייע להגנה על ציבור החוסכים והמשקיעים באותם גופים ועל האינטרס הציבורי במובנו הרחב".

ביניש, שדיברה בכנס לשכת המבקרים הפנימיים, ביקשה להמחיש בדברים אלו את חשיבות תפקיד מבקר הפנים, במיוחד בגופים פיננסיים. לפני כן ציינה, שתפקיד מבקר הפנים הוא לעתים כפוי טובה וכי עליו לשמש כ"איש הרע" בארגון. "איננו מכירים תופעה של מבוקר האוהב את המבקר שלו, גם כשהוא מודע לחובת השקיפות והפתיחות בפני הביקורת".

לדבריה, מבקר הפנים "מחויב מטבע הדברים גם לגוף שבו הוא ממלא תפקידו ולהצלחתו", אך בעיניה מדובר בתפקידים משלימים שאין סתירה ביניהם. "מבקרי הפנים מופקדים על ההגנה על המינהל התקין ומניעת השחיתות בגופים בהם הם פועלים, ועליהם למלא את תפקידם מתוך עמידה איתנה מול הלחצים השונים שעלולים להיות מופעלים מחד ושימוש הולם בסמכויות הרחבות הנתונות להם מאידך".

ביניש הוסיפה ש"צריך לזכור שסביבנו בתקופה האחרונה יש אי שקט ציבורי, לחצים עיתונאיים, מרדף אחרי חשיפה של סיפורי שחיתות. חלקם סיפורים פופוליסטיים ואולי מוגזמים ובחלקם האחר מדובר בצורך אמיתי וחשוב להגן על טוהר המידות".

ח"כ רן כהן: "אין לאולמרט זכות להיות שליט כאשר כתם של גנב נמצא על מצחו"

"אהוד אולמרט צריך לפרוש עכשיו ומייד. אין לו זכות להיות שליט כאשר כתם של גנב נמצא על מצחו". כך אמר ח"כ רן כהן (מרצ), בכנס המבקרים, בהתייחס להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, להגיש כתב אישום נגד אולמרט.

לדברי כהן, אולמרט "חייב להודיע על נבצרות או על חופשה, ללא כל קשר אם יילך לשימוע או לא. הוא חייב את זה מוסרית לעם". כהן אמר את הדברים עוד לפני ישיבת סיעת קדימה, שבה קראה יו"ר המפלגה ציפי לבני ל"אזרח אולמרט" לצאת לחופשה.