לבני: "האזרח אולמרט צריך לצאת לחופשה מתפקידו כראש הממשלה, אין אופציה אחרת"

אתמול הודיע מזוז כי אולמרט יועמד לדין בפרשת ראשונטורס ; לבני: "ב-77' רבין לא היסס ויצא לחופשה; אולמרט עצמו אמר בעניין קצב: 'בנסיבות אלה, אין ספק בליבי כי הנשיא אינו יכול להמשיך למלא את תפקידיו'"

"זהו יום עצוב למדינת ישראל. לראש הממשלה, כמו לכל אזרח, עומדת חזקת החפות. האזרח אולמרט צריך לעשות את זה מביתו. על ראש הממשלה לצאת לחופשה - אין שום אופציה אחרת". כך אמרה היום (ה') יו"ר קדימה, ציפי לבני, בישיבת הסיעה.

"אתמול הודיע היועמ"ש על הגשת כתב אישום פלילי נגד אולמרט. נפל דבר בישראל", אמרה לבני. "האירוע הדרמטי חורג מעניינו של אולמרט כאדם שעומדת לו חזקת החפות. לכן קיבלתי החלטה לקיים את הדיון הזה. חייבים לדון בכך למרות אי הנעימות שבכך".

"חשוב שקדימה כסיעה תאמר את דברה. אני מאמינה שכל מנהיג צריך לומר היום את דברו, אבל בעיקר קדימה, שקמה כדי לעשות מה שטוב למדינה", הוסיפה לבני. "למרות שאף אחד לא שש לעשות כן, מדובר בנורמות ציבוריות וערכיות, וכל איש ציבור נבחן ביום הזה. קדימה הוקמה לשאת את דגל הנורמות הראויות. גם כשלא נוח לנו ברמה האישית. אנו נאבקים על דמותה של מדינת ישראל".

"מדובר בנורמות שלא רק ראויות, אלא כאלה שנקבעו בעבר. בשנת 77' החליט היועמ"ש להגיש כתב אישום בעניינה של רעיית ראש הממשלה יצחק רבין. רבין, שעמד בראש ממשלת מעבר לא היסס ויצא לחופשה. אולמרט אמר בעניינו של קצב: "בנסיבות אלה, אין ספק בליבי כי הנשיא אינו יכול להמשיך למלא את תפקידיו, ויהיה עליו לעזוב את משכן נשיאי ישראל", אמרה לבני.