בקרטייה לא שמעו על מיתון

בקרטייה טוענים שהמיתון אינו מטריד אותם. "בעת משבר אנחנו צומחים", הם אומרים

מיתון? משבר כלכלי עולמי? קריסה גלובלית? המילים האלה לא טורדות את מנוחתה של חברת קרטייה העולמית. וינסנט דקופמן, 34, מנהל הפיתוח העסקי של קרטייה בדרום-אפריקה, בישראל ובמרוקו, הגיע השבוע לביקור בן יומיים בארץ, כדי להיות נוכח בהשקת ליין התיקים והאקססוריז של החברה בשיתוף פעולה עם רשת פדני ברמת-אביב, וכדי לחנוך את קולקציית הפרימיום החדשה של משקפי הראייה של קרטייה ברשת אופטיקנה, שלה הסכם ייבוא בלעדי עם החברה משנת 1999.

*כחברה שקיימת מאות שנים והצליחה לשרוד גם בעת המשבר הכלכלי הקשה ב-1929, איך אתם נערכים לקראת המשבר הנוכחי שתוקף את העולם?

"דווקא בעתות משבר אנחנו צומחים".

*תסביר.

"כשהמצב הכלכלי קשה, בתקופות של מלחמה או מיתון כבד, המותג חייב לשמור על ניראות וניצפות גבוהות מהרגיל, מכמה סיבות. כשאין כסף אנשים קונים פחות, אבל כשהם כבר קונים הם יבחרו במותגים מוכרים, עם גב כלכלי חזק, שמשדרים יציבות כלכלית ויכולים להבטיח להם אחריות לכל החיים על הקנייה. הצרכנים לא יסתכנו ברכישות של מותגים קטנים, צעירים, חדשים או פחות ידועים, גם אם הם יותר זולים. הם ירצו לרכוש מותג שהמוניטין שלו משדר יציבות, איכות וביטחון. בעתות משבר הצרכנים לא יכולים להרשות לעצמם טעויות בקנייה, לרכוש מוצרים לא אמינים או כאלה שאין להם אחריות לטווח ארוך מצד היצרן".

*אבל מותגי יוקרה הם בבחינת מותרות ולכן הם הדבר הראשון שנפגע בזמנים קשים, לא?

"דווקא לא, מהסיבה הפשוטה שמותגי יוקרה הם קלאסיים, הם על-זמניים. בתקופות קשות אנשים מעדיפים לקנות קלאסיקות ולא פריטים שהם בבחינת טרנדים חולפים, שנכונים לעונה אחת או שתיים ואחר-כך כבר לא רלוונטיים. הם יקנו מוצר שיוכל לשמש אותם שנים רבות".

*לא קיצצתם בתקציב הפרסום ל-2009?

"כרגע לא, אבל ההחלטה הסופית תתקבל רק אחרי שנסכם את נתוני המכירות שלנו בכריסמס. כאסטרטגיה, אנחנו רוצים לחזק את הנוכחות ואת הניראות שלנו מתוך אמונה שאנשים מחפשים ברגעי משבר חברות עם גב כלכלי יציב ואיתן, שיכול לצלוח משברים קשים. כדי להוכיח לציבור שהחברה היא אכן כזו, צריך דווקא בעתות משבר לפרסם בתדירות גבוהה מאוד ולשים דגש על חוזק המותג ומעמדו, כדי שאנשים יזכרו אותנו בתודעה ואם כבר יבצעו רכישה, אנחנו נהיה המותג הראשון שיקפוץ להם בראש. זאת אסטרטגיה שהוכיחה את עצמה בקרטייה לאורך כל השנים, והצליחה לשמור את המותג שלנו יציב וגבוה לאורך כל המלחמות והמשברים הכלכליים".

*בוא נדבר על קולקציות. אתם משיקים בכל מדינה את אותה הקולקציה, או שאתם עושים אדפטציה לשוק המקומי?

"הקולקציות זהות לחלוטין וגם זמני ההשקות שלהן זהים בכל העולם. אנחנו לא רוצים ליצור פערים או הבדלים בין מדינה למדינה. הדגמים שלנו הם קלאסיים, כך שאין כאן הרבה מקום לשינויים או להתאמה לטעם המקומי. מבחינת עיצוב ומבחינת הבנייה של הקולקציות, אין הבדל בין השוק האירופי, האמריקני, המזרח-תיכוני או המזרח הרחוק. העיצובים פונים לקהל ספציפי מאוד ומדויק".

*מה הדגם הכי נמכר בתחום משקפי הראייה שלכם?

"משקפי הפנתר מובילים בפער גדול בכל השווקים הבינלאומיים".

*למה אתם לא פותחים בוטיק שכולו קרטייה בישראל, כמו שיש לכם בארצות אחרות?

"נכנסנו לישראל בשנת 1999 בשיתוף פעולה בלעדי של משקפיים עם רשת אופטיקנה, ושיתוף פעולה עם רשת פדני, שכולל שעונים מ-1974 ועטים מ-1998, והחל מהשבוע גם תיקים, ארנקים ואקססוריז לפי הקונספט של חנות בתוך חנות. אנחנו בודקים כל שוק בהדרגה, לאט וביסודיות. יש לקרטייה הרבה קווי מוצרים, ורק בהחדרה איטית שלהם נוכל לקבל תמונת מצב של השוק המקומי, ומתוך כך לקבל החלטה אם כדאי יהיה לפתוח בישראל בוטיק דגל שכולו קרטייה".