עוד הטרדות, בבקשה

המשטרה מצליחה לפעול ביעילות נגד ארגוני הפשע ; ההטרדה עובדת - אל תפסיקו

אין הרבה עבודות כפויות טובה כמו עבודת השוטר. יש עבודות בשכר נמוך, באחרות התנאים אינם ראויים, לא חסרות עבודות בלתי-נעימות ולא מכניסות. לעבודת השוטר יש כל החסרונות הללו, ועוד כמה.

למשל הסיכון הפיזי. אלה יכולים להיות מפגינים שאת כל התסכול מוציאים על נציגי השלטון הקרובים, השוטרים, או רוצחים, אנסים, חוליגנים ופסיכופטים.

מה מקבל השוטר בשטח המסכן את חייו, או סתם חוטף יריקות ואבנים מבריונים? שכר שבקושי מאפשר לו לפרנס את משפחתו; וכבונוס - קיתונות של ביקורת. למה הוא לא ירה, למה הוא כן ירה, למה ולמה ולמה. והמשפט הידוע: "איפה המשטרה כשצריכים אותה"?

נכון, היא לא תמיד נמצאת במקום בו תופסים למישהו את החניה, ולא תמיד ליד האשה המוכה. לעתים נוכחותה חסרה באמת בגלל רשלנות, אטימות של שוטר או מחדל אחר. אבל ככלל היא נמצאת במקומות אליהם שולחים אותה. התנחלויות, כפרים ערביים, מפגינים אלימים - יש בלי סוף מטלות כאלה.

זה הישג עצום, שבתוך כל אלה מצליחה המשטרה לפעול ביעילות רבה נגד ארגוני הפשע. היא מטרידה אותם בעסקיהם, הבסיס הפיננסי לפעילות הפשע; ולא מפסיקה לעצור את ראשי המשפחות והחיילים שלהם, מה שגורם לשיבוש פעילותם. בכל מעצר כזה יש פוטנציאל של מניעת פשע, של הצלת חיים.

ושוב, במקום תודה, מה מקבלת המשטרה? ביקורת. הטרדת לקוחות במסעדות זה פגיעה בזכויות האזרח, טוענים פרקליטי הפשע, ומחרים מחזיקים אחריהם שוחרי זכויות האזרח; גם על המעצרים יש ביקורות כשהם מסתיימים בשחרור.

ואני אומר למשטרה: אל תפסיקו. שיטת ההטרדה עובדת, אם בעסקי הפשע ואם באמצעות מעצרים. המוטרדים שלכם, וגם הנעצרים, הם אנשים שפוגעים בדרכים הכואבות ביותר באזרחים שגם להם יש זכויות: בעיקר לא להירדף ולהיסחט ע"י פושעים. במאזן הזכויות, עדיפות זכויותיהם של החפים מפשע. אז אל תפסיקו להטריד, אל תפסיקו לעצור - אל תרדו מהם עד שייטחנו עד דק.