גיל זהר טוקסידו לכל אישה

טרנד הדנדי הגברי כובש בסערה את מסלולי האופנה - גם במגרש הנשי - עם נעלי לכה מבריקות וחליפות קטיפה

אם במאות ה-18 וה-19 הדנדיזם היה כינוי לגברים אירופים (בעיקר בלונדון ובפריז), שהיו אובססיביים לגבי העיסוק באסתטיקה של המראה החיצוני, בנימוסים טובים ובגינונים מושלמים, עכשיו הדנדיזם חוצה את הקווים וחוזר אלינו, כשהפעם הוא מתלבש על המגרש הנשי.

כמעט כל מעצבי האופנה הגדולים יצאו עם מיני קולקציות שיוצאות מתוך מאפיינים דנדיסטיים מובהקים, כמו מכנסיים ארוכים וישרים, צרים בחלקם התחתון; מכנסיים רחבים שמסתיימים בגובה הברך; חולצות לבנות עם מלמלות מוגזמות בצווארונים, עניבות פפיון, ז'קטים בגזרת פראק קצרים מקדימה וארוכים מאחורה, ז'קטים עם דש ממשי מבריק, הרבה קטיפה, ברוקאדים ובדים עשירים, כובעי צילינדר ונעליים גבוהות שמגיעות עד לקרסול, ושעוני כיס תלויים על שרשרות מעוצבות שהיו גורמות לאוסקר וויילד ולג'ורג' ברייאן ברומל, חלוצי התנועה, לצרוח מקנאה.

ברומל, דרך אגב, היה זה שהמציא את שילוב החליפה עם עניבת הצוואר, ועל אוסקר וויילד, האגדה מספרת שהוא השקיע לפחות חמש שעות במדידות בגדים לפני שהיה יוצא מפתח הבית.

הפנסים חוזרים

במאה ה-19, הדנדיסטים השתמשו באופנה ובהתנהלות שהם סיגלו לעצמם כסולם למוביליות חברתית. עד אז אי-אפשר היה לטפס בהיררכיית המעמדות החברתית, וגורלך נחרץ ביום הולדתך. הדנדיזם פתח אפשרויות חברתיות ומעמדיות שהיו חסומות בפני המעמד הנמוך באירופה. היום הדנדיזם פותח בפני המעצבים את הארנקים של הצרכנים. טרנד הדנדי כובש בסערה את מסלולי האופנה, עם נעלי לכה מבריקות, חליפות קטיפה צבעוניות עם צלליות צרות, בדים יוקרתיים, פרטים מוקפדים, ז'קטים של פראק, חליפות סמוקינג ועניבות פרפר.

יפעת בר-אור, בעלת בוטיק אמילקה ברמת-השרון: "בחורף הזה הרחוב הפריזאי מלא בנשים שמשלבות בלבוש שלהן פריטים גבריים מחויטים עם בדים מבריקים. הרבה ורסיות של מכנסי פנסים, ז'קטים בגזרות טוקסידו, וחולצות מכופתרות ממשי צבעוני. אני צופה שבקרוב יאמצו את המגמה הזאת גם אצלנו בארץ. הבוטיקים שלנו כבר מלאים בפריטי ייבוא בסגנון הזה".

גם ברשתות הגדולות הבינו את הפוטנציאל שטמון בדנדיות. במנגו בחרו להתמקד בטוקסידו גברי שחור כאחד מהמוטיבים המרכזיים של קולקציית החורף, והלבישו את האחיות קרוז, פרזנטוריות המותג, בחליפות טוקסידו בוהקות עם חולצות לבנות.

בחברת ג'יבנשי השיקו יחד עם אמן האיפור ניקולא דז'א, קולקציית איפור שכולה הומאז' לדנדיזם, וכוללת גלוס לשפתיים וללחיים שעוצב בצורת שעון כיס גברי עם שרשרת.

מחירים: אמילקה - 500-2,000 שקל, מנגו - 219.90-740.90 שקל, קליגולה - 349 שקל, ג'יבנשי - 400 שקל, מצדה דה נים - מכנסיים 980 שקל, ז'קטים 1,395

להשיג ברשת חנויות מנגו, ג'יבנשי - ברשתות פארם מובחרות, ברשת חנויות קליגולה, במצדה דה נים, ה' באייר 68 ת"א, באמילקה, סוקולוב 63 רמת-השרון ואחוזה 127 רעננה

לגברים: חולצות בהזמנה

ואן לאק הוא דוגמה למותג יוקרה שהוא דנדי במהותו, ללא קשר לטרנד או למגמה חולפת. הוא שומר על אותה חוקיות גנדרנית, מוגזמת ומוקפדת כבר 126 שנה. בקולקציה החורפית החדשה של המותג אפשר למצוא חליפות מבדים מבריקים, חליפות ארבעה חלקים עם פסי סיכה, ז'קטים מקשמיר וחולצות מכופתרות עם צווארון פנימי מקורדרוי.

ההקפדה על הפרטים ועל איכות החומרים נדירה. בשל העובדה שהפריטים מיועדים לגברים שהם דנדים בנפשם, גם אם לא במודע, מנעד האפשרויות חייב להיות עצום. לדוגמה, חולצה מכופתרת שמגיעה עם סיכת צווארון עניבה בכסף לא תתאים לגבר שעונד שעון זהב. לכן, יש גם חלופה בצורת סיכת צווארון מזהב. ואם האדון ימאס בעניבה יש לו גם מטפחת כיס שתואמת לעניבה ומתאימה לחולצה, שמתאימה לתחתוני הבוקסר - שהרי גם הלבשה תחתונה חייבת להיות מוקפדת וללא רבב.

הדנדים לא אוהבים לרכוש בגדים מתוך קולקציות. הם מעדיפים הזמנה אישית, ולכן זהו חלק אינטגרלי מהשירותים שהמותג מספק. בתהליך הזמנת החולצה יש מספר שלבים שחייבים להיות מבוצעים על-פי הסדר הבא: בוחרים את סוג הצווארון המבוקש מתוך שמונה סוגי צווארונים שונים שקיימים בחברה. לאחר בחירת סוג הצווארון, מחליטים אם אנחנו מעוניינים בשדרוג חזית החולצה או לא. אחרי החזית עוברים לגב החולצה: האם אנחנו מעוניינים בשני פנסים בגב או בחולצה ללא פנסים כלל, האם הכפתורים יהיו נסתרים או לא, האם החפתים יהיו רגילים או כפולים, השרוול קצר או ארוך, והחולצה עם כיס או לא.

אחרי שהחלטנו החלטות הרות גורל כאלה, הגיע סוף-סוף שלב המדידות, שכולל: גובה, היקף צוואר, היקף יד, היקף חזה, אורך שרוול, אורך חולצה, היקף מותניים והיקף ירכיים.

לאחר שצלחנו את שלב המדידות, בוחרים מתוך שישה קטלוגים את סוג הבד, הצבע והטקסטורה. כמובן שאפשר לשלב חולצה חלקה עם צווארון צבעוני. עכשיו הגיע שלב בחירת ראשי התיבות על החולצה. כאן צריך להחליט אם אנחנו רוצים שראשי התיבות הרקומים שלנו יופיעו באזור החפתים, על הכיס או מתחת לכיס. האם הם יהיו טון על טון, או בצבע שנוגד את החולצה. ללא רבב, כבר אמרנו. *

מחירים: חולצה בהזמנה אישית 1,290-1,890 שקל. חפתים 990 שקל, תחתוני בוקסר 330 שקל, חולצות טוקסידו 1,490-1,590 שקל, ז'קטים 1,900-4,900 שקל להשיג ב-VAN LAACK, אנטילופ, ה' באייר 58 ת"א, ובמלון הילטון ת"א