נתניהו מציג את משנתו הנדל"נית: "רפורמה במינהל מקרקעי ישראל שתעביר לבעלות האזרחים את רוב הדירות והקרקעות במדינה"

לקראת הבחירות פנה מוסף הנדל"ן של "גלובס" לשלושת המועמדים לראשות הממשלה, אך בשל סיבות טכניות לא פורסמו תשובותיו של נתניהו במוסף שפורסם שלשום

בנימין נתניהו יצא כבר בעבר בשורת הצהרות בהן הבטיח כי יבצע שינויים ארגוניים בענף הנדל"ן ובעיקרם פירוק מנהל מקרקעי ישראל. עם זאת, בתפקידיו הקודמים כראש הממשלה ושר אוצר, הוא לא הצליח לבצע את הצעדים האלה. אך עתה, בתשובה לשאלון "גלובס" בנושא, הוא מבטיח כי אם ייבחר לראשות הממשלה, ישלים את כוונותיו.

לקראת הבחירות פנה מוסף הנדל"ן של "גלובס" לשלושת המועמדים לראשות הממשלה, אך בשל סיבות טכניות לא פורסמו תשובותיו של נתניהו במוסף שפורסם שלשום (א').

על הטענות כי מינהל מקרקעי ישראל נחשב כבר שנים לגוף מונופוליסטי חוזר, כאמור, נתניהו על כוונתו לבצע רפורמה מקיפה במינהל מקרקעי ישראל ובוועדות התכנון והבנייה.

"רפורמה זו תכלול צמצום משמעותי בביורוקרטיה ובאישורים הנדרשים מהמינהל לצורך פעילות נדל"נית, וכן העברה לבעלות אזרחי ישראל את רוב הדירות והקרקעות במדינה שהן היום חכורות מן המינהל. צעדים אלה יבלמו את חוסר היעילות והשחיתות הנלווים לפעילות בתחום הנדל"ן".

לדברי נתניהו, הוא מודע לכך שאחד המכשולים העיקריים המכבידים על הפעילות הכלכלית בישראל, ובייחוד על עסקים קטנים, הוא הצורך בקבלת אישורים מגופים רבים ולוחות זמנים איטיים מאד למתן אישורים אלה. "הרפורמה שאני מכין בתחום הנדל"ן והבניה מתמקדת בייעול וצמצום התהליכים הבירוקרטים", הוא מסביר.

כדי לפתור את בעיית הביקושים לפריפריה, מציע נתניהו לבנות תשתיות תחבורה מפותחת, כולל רכבת לכל יישוב המונה כ-50 אלף איש ומעלה, והשלמתו של כביש חוצה ישראל לכל אורכו. "אלה פרויקטים שהובלתי בהיותי ובכוונתי להשלימן כראש ממשלה", אומר נתניהו. "במקביל, אני מתכוון לבצע רפורמה מקיפה במינהל וברשויות התכנון שתאפשר פיתוח מהיר של פרויקטים חדשים בנגב ובגליל".

עוד מוסיף נתניהו ואומר כי "במדינה כל כך קטנה כמו ישראל אין הצדקה למושג 'פריפריה'. ניתן לבטל הלכה למעשה מושג זה על ידי פריסת צירים מהירים לגליל ולנגב ושחרור קרקעות לבנייה שם. הדבר יוזיל את מחירי הדיור במדינה כולה. אבל קודם כל בצפון ובדרום.

"זוגות צעירים יוכלו לחיות בבתים צמודי קרקע בגליל ובנגב ולהגיע בתחבורה מהירה למרכזי תעסוקה בערים מרכזיות. בנוסף, על המדינה לשפר את היכולות של אנשים צעירים לרכוש השכלה ולהרוויח שכר טוב ברמת מיסוי נמוכה, מה שיאפשר להם להשיג דיור נאות בכל מקום שבו יחפצו".