דן פרופר ל"גלובס": "מישהו שלח את האי-מייל למאה איש ששלחו לעוד מאה ולבסוף זה הגיע למיליון איש. נאתר את האנשים ונגיש נגדם תלונה במשטרה"

(עדכון) - מניית אסם ירדה ב-6.1% במהלך המסחר בבורסה בת"א בגלל שמועות שקריות שהופצו באי-מייל, ולפיהן המוות הפתאומי של התינוקות בשבוע האחרון נגרם עקב אכילת במבה ; המתחרה מיקי שטראוס: "בן אדם כזה צריך לעצור ולהכניס לבית-הסוהר. זה יכול להרוס חברה"

"מישהו שלח את האי-מייל הזה למאה איש, ששלחו אותו לעוד מאה איש ולבסוף זה הגיע למיליון איש. הדברים הם שקר וכזב. נאתר את האנשים ונגיש נגדם תלונה במשטרה". כך אמר הערב (ד') ל"גלובס" דן פרופר, יו''ר אסם , כמה שעות אחרי שהופץ אי-מייל שקרי שלפיו המוות הפתאומי של התינוקות בשבוע האחרון נגרם עקב אכילת במבה.

פרופר קיבל תמיכה דווקא ממתחרהו, מיקי שטראוס, מייסד קבוצת שטראוס. "בן אדם כזה צריך לעצור ולהכניס לבית הסוהר. זה יכול להרוס חברה. זה גם קרה לנו כמה פעמים עם שקרים שהופצו בתקשורת לגבי מוצרינו. לפעמים התקשורת יכולה להיות כלי מסוכן", טען שטראוס.

מניית אסם ירדה היום ב-6.1% במהלך המסחר בבורסה, על רקע השמועות השקריות שהופצו. השמועות הוכחשו ע"י משרד הבריאות. מאוחר יותר תיקנה המניה את הירידה החדה ואיבדה בסיום 1% מערכה.

ידוע כי נבדק האם מדובר במהנדסת בחברת היי-טק אשר התחילה את שרשרת האי-מיילים.

משרד הבריאות מסר היום בתגובה "בעקבות השמועות המתפרסמות בשעות האחרונות, חוזר משרד הבריאות ומדגיש את הודעתו מאמש כי אין קשר בין התחלואה לבין אכילת מוצרי מזון מסוג כלשהו".

בקבוצת אסם מסרו היום כי הם "מפנים את הציבור להודעת משרד הבריאות ששמה קץ לשמועות מופרכות וחסרות אחריות". אסם פירסמה גם הודעה בבורסה שבה הפנתה את הציבור לתגובת משרד הבריאות "ששמה קץ לשמועות המופרכות וחסרות האחריות".