משנודע דבר אסון האוטובוס בדרך לאילת, הלך שאול מופז ממיקרופון למצלמה עם פזמון חוזר: הכל תוצאה של נהיגה מטורפת. למה התאהב מופז בנוסחה הזאת? כי אם זה רק טירוף של נהג, מופז בסדר. וזה מה שחשוב. 
כך עובד מופז מאז ומתמיד. גם בצבא. בוועדת וינוגרד נשאל איך קרה שהצבא היה כה לא מוכן, והוא השיב: זה לא אני, אחראים אלה שניהלו את הצבא בעת המלחמה, הם קיבלו החלטות לא נכונות. 
והנה שוב נמצא מופז בעיצומו של מחדל הקשור אליו ולמשרדו. רשות התעופה הפדרלית האמריקנית החליטה להוריד רמת הבטיחות של ישראל לקטגוריה 2 - קטגוריה המאכלסת מדינות עולם שלישי נחותות ומפגרות. 
לדירוג הזה משמעות מאוד מעשית. מעתה יקבלו מטוסי ישראל בנמלי ארה"ב יחס וביקורות השמורות למדינות ברמת בטיחות נחותה, וחיי הנוסע הישראלי - וחברות התעופה - יהיו קשים יותר. ועוד לא אמרנו מילה על הבושה הלאומית. 
מסתבר עוד שרמת הבטיחות הנמוכה היתה ידועה, ולכן הוקמה ועדה בראשות אלוף (מיל') עמוס לפידות. לפני כשנה הגישה הוועדה את מסקנותיה. מה עשה מופז עם המסקנות? מינה צוותי חשיבה... כי כך הוא רגיל, עוד מהצבא. ממנים ועדה, יש מסקנות, מקימים עוד צוות, יש עוד אסון, ממנים ועדה, יש מסקנות... 
ומה אומר מופז, באמצעות דובר משרדו? "החל תהליך לתיקון התקלות, אך לא מדובר בתהליך קצר". קצר? עברו חודשים מאז סיים לפידות את תפקידו. ומדוע התפטר לפידות בטענה שמשרד התחבורה של מופז לא עשה או יעשה דבר? 
ולקינוח: לפני מלחמת לבנון היה מופז אחראי למערכת הביטחון כשבע שנים, כרמטכ"ל וכשר הביטחון. מספיק זמן כדי לקיים תהליך לא קצר לשיפור צה"ל, לא? אז למה הוא הטיל את האחריות לאלה שהיו בתפקיד רק זמן קצר מאוד? שימי לב, ציפי לבני: כל מה שנגע בו מופז נכשל. תרחיקי אותו מאיתנו. * 
           
    	                     
        
               
            
             לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
                
קוד האתי                                
                  המופיע
                
בדו"ח האמון  
                  לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה 
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.