לטויוטה לא נגמרות הבשורות הרעות: הייצור המקומי הצטמצם בכ-27% בנובמבר והמנכ"ל עשוי להתפטר

טויוטה דיווחה על ירידה של 27.2% בייצור המקומי ל-288 אלף ו-138 רכבים בנובמבר ; אקיאו טויודה, נכדו של מייסד החברה, עשוי להחליף בשנה הבאה את המנכ"ל הנוכחי, קטסוקי ווטנבה

יצרנית כלי הרכב טויוטה דיווחה היום על ירידה חדה בייצור המקומי והודיעה כי ייתכן והיא תאלץ לפטר עובדים במפעלי הייצור שבארה"ב. יצרנית המכוניות הגדולה ביותר באסיה, שלא פיטרה עובדים אמריקנים מאז הגעתה לארה"ב לפני 24 שנים, בודקת כעת את האפשרות של פיטורי עובדים לאחר שהקפיאה את ייצור דגם הפריאוס במפעל שבמיסיסיפי וכן את ייצור המשאיות במפעל שבטקסס.

טויוטה דיווחה על ירידה של 27.2% בייצור המקומי ל-288 אלף ו-138 רכבים בנובמבר. היצוא של רכבים הצטמצם ב-23.9% והמכירות המקומיות ירדו ב-27.6%.

ההודעה של טויוטה הגיעה יומיים בלבד לאחר שיצרנית המכוניות הגדולה ביותר ביפן פרסמה תחזית להפסד תפעולי של 150 מיליארד ין (1.7 מיליארד דולר) בשנה הפיסקלית שתסתיים במארס הקרוב. מדובר בהפסד התפעולי הראשון מאז הקמתה של החברה.

בנוסף, גורמים המקורבים לבעלים של טויוטה, מסרו לסוכנות הידיעות "בלומברג" כי אקיאו טויודה, נכדו של מייסד החברה, עשוי להחליף בשנה הבאה את המנכ"ל הנוכחי, קטסוקי ווטנבה, לאחר שזה חזה הפסד ראשון מזה 71 שנים.