מסמר הסילבסטר

מסיבות הסילבסטר הן הזדמנות מצוינת לאוורר את השמלות שמרגישות לנו פומפוזיות מדי בימי החול בשנה

תרבות האופנה בארץ דואגת באופן קונסיסטנטי לא למנף הופעות מושקעות ולבוש מוקפד. רובנו נכנעים לנוחות ומסכמים את ההופעה במכנסי ג'ינס ואיזה סריג דק. גם אם קרה המקרה והתפתינו ברגע של חולשה והיסח דעת לרכוש שמלת ערב או חצאית קטיפה איכותית, סביר להניח שנגיע הביתה, נתלה אותה בארון והיא תנוח שם לנצח, תמיד תיראה לנו מוגזמת מדי, משתדלת מדי. כאן חשיבותו של ערב הסילבסטר. תירוץ מצוין באמתלה של חג נוצרי, לאוורר את כל אותן שמלות שמרגישות לנו פומפוזיות כל השנה, את כל התכשיטים הבוהקים ואת נעלי העקב, ולשים את הג'ינס והטי-שירט בצד לערב אחד.

1. נעליים עם קונפטי

אם תעלי חמישה ק"ג או תרדי 15, מידת הנעליים שלך תישאר תמיד אותו הדבר ונעלי העקב המחודדות יגרמו לך להרגיש כאילו את האישה הכי לוהטת שהעולם חווה בשנה האחרונה, בלי קשר לאיך שאת נראית או למה שאת לובשת.

יש נעליים שנכנסות תחת הקטגוריה של יצירת אמנות, וככאלה צריך לתת להן את הכבוד הראוי וללבוש עמן בגדים קלאסיים ושקטים, כדי שיקבלו את הפוקוס ואת הדגש בהופעה. יש נעליים מצחיקות, יש נעליים מפתות, יש כאלה שהן רק נוחות, ויש נעלי סילבסטר, עם פייטים, קונפטים ומראות קטנטנות שמנצנצות למרחוק.

מחיר: 500 שקל. להשיג ברשת חנויות ניין ווסט

2. ללבוש את שמלת קייט מוס

קייט מוס סוחטת את מסחטת הכסף של עולם האופנה, ומעצבת לרשת טופ שופ זה ארבע עונות, קולקציות בלעדיות שנושאות את שמה. שיתוף הפעולה עם מוס הוליד כמה פריטים מפתיעים לטובה, כמו וסטים מפרווה, מכנסי ג'ינס בגזרה צרה מאוד, ז'קטים באורך המותן ושמלות שיפון בוורוד עתיק וכחול כהה, שנשפכות על הגוף בצורה מושלמת. לארץ, לצערנו הרב, הקולקציה של מוס לא הגיעה במלואה, מה שהופך את הביקור באחד מהסניפים הגדולים של טופ שופ בלונדון לחובה.

לסילבסטר מוס עיצבה שמלה משובצת ב-60 אלף אבני סברובסקי קטנות. השמלה יוצרה ב-500 יחידות בלבד בעולם. לארץ הגיעה שמלה אחת שכזאת, אי אפשר לרכוש אותה אבל אפשר לזכות בה בחינם, בהגרלה שתיערך בחנויות הרשת בארץ בין כל הקונות בסכום של 500 שקל ומעלה עד סוף השבוע, עד לערב הסילבסטר.

מחיר: קנייה בלפחות 500 שקל והשתתפות בהגרלה. להשיג ברשת חנויות טופ שופ

3. לנצנץ עם ז'קט פייטים

רק בערב הסילבסטר תוכלו ללבוש ז'קט פייטים כסוף ונוצץ, ולא להיראות כמו מייקל ג'קסון באחד מביצועיו המביכים לבילי ג'ין, אי-שם בשנות ה-80. חשוב לזכור לאזן את הז'קט הנוצץ עם בגדים מונוכרומטיים, פשוטים וחלקים, אחרת תיראו כמו עיגול מראות ענק שמשתלשל מתקרה של מועדון בדרום תל-אביב.

טי-שירט לבנה, ג'ינס קלאסי ונעלי עקב כסופות יכולים להשתלב לא רע עם הז'קט הנוצץ. אופציה שנייה, אם חשקתם במראה יותר אלגנטי, היא מכנסיים שחורים, חולצה חלקה ושחורה ונעלי עקב מלק.

מחיר: 5,000 שקל. להשיג בגדעון אוברזון, גורדון 36 ת"א

4. הטוקסידו המוקפד

חליפת טוקסידו היא אחת ההופעות הכי סקסיות שיש, לגברים ולנשים כאחד, אבל קיימים מספר כללים שצריך להקפיד עליהם. גזרת החולצה צריכה להתאים לגזרת הז'קט. אם הז'קט צר, החולצה חייבת להיות צרה וצמודה, ורצוי מכותנה איכותית מבד לבן וצחור. המכנסיים צריכים להיות באורך הנכון, כמו גם שרוולי החולצה והז'קט. החפתים, הנעליים ועניבת הפפיון חייבים להיות איכותיים ולתת את הפיניש הנכון למראה המהודר, כי כשזה נוגע לטוקסידו, ההקפדה על דיוק, פרטים ואיכות חשובה מאוד.

גם בחליפה קלאסית כמו הטוקסידו, יש אופנות שמשתנות. השנה דש הז'קט צר מאוד, המכנסיים צרים וישרים והמפתח עמוק מאוד, כשלרוב הוא עשוי מסאטן עדין ושחור.

מחירים: חליפה 900 שקל, חולצה 199 שקל, חפתים 119 שקל. להשיג ברשת חנויות בגיר

5. מעיל משי מצויר

בשנה האחרונה אנחנו עדים לטרנד של אמנות מודרנית באופנה. הבגדים הפכו לבדי קנבס לבישים, כשעליהם ניתזות השפרצות צבעוניות ומשיכות מכחול של אמנות אבסטרקטית. פתאום מעצבי אופנה מרגישים דחף עז לבטא את נטיותיהם האמנותיות בצבעוניות מוגזמת ובצורות לא ברורות, שספק אם היו שורדות בהצלחה מבדקים פסיכולוגיים.

את מעיל המשי המצויר של בית האופנה קלואי, מומלץ ללבוש עם מכנסי צינור שחורים בגזרה צרה במיוחד ונעלי עקב בלק צהוב. החיסרון במעיל המדהים הזה הוא שאי אפשר ללבוש אותו הרבה פעמים, בגלל הבולטות שלו. אפקט הראשוניות שלו עוצר נשימה, אבל בפעמים הבאות שתלבשי אותו כולם יזכרו לך את מיחזור ההופעה.

מחיר: 2,125 שקל. להשיג בהגדוד העברי, שבזי 49, נווה צדק, ת"א

6. דיווש על אופני גוצ'י

העובדה שישראל לא מכוסה בשלג לבן בליל הסילבסטר, דורשת להתנהל ברחובות תל-אביב באופניים. גם נהנים ממזג אוויר מושלם וגם לא נתקעים בפקקים שבאופן קבוע סותמים את העיר למשך לילה שלם. אבל כדי שההופעה לא תרד לטמיון בגלל זוג אופניים בצבע ירוק זוהר עם מדבקות של דב חנין על הכידון, צריך לבחור אופניים בסטייל.

פרידה ג'יאניני, מעצבת הבית של גוצ'י, עיצבה דגם אופניים נוצץ שנקרא "אופני העיר של גוצ'י". ג'יאניני טוענת ש"ההתנהלות במרכזים האורבניים בימינו קלה הרבה יותר על אופניים", ולכן למזלנו הייתה חייבת לעצב אופניים עם תיקים תואמים.

מחיר: 15 אלף שקל. להשיג בגוצ'י, ה' באייר 26, כיכר המדינה, ת"א

7. נשיקה על ענק יהלומים

נשיקת החצות היא בבחינת השיא של אירועי הסילבסטר. בזמן שבתי הכלבו הגדולים מנסים למכור לצרכנים אודם שלא יורד בנשיקה או גלוס עם ניצוצות שמפניה, שהופקו מגריסת פנינים מיוחדת, השיק ג'יאני בולגרי קולקציית תכשיטים שכולה מעוטרת בשפתיים שמשובצות יהלומים ונותנות אינטרפרטציה מעניינת לנשיקת הסילבסטר.

ג'יאני, בכור הבנים במשפחת בולגרי, פרש בשנות ה-80 מהחברה המשפחתית וייסד ליין מתריס בשם "אניגמה", ליין שמעניין לעקוב אחריו ולו רק בשל ההפרדה העיצובית מהמותג הקלאסי כל-כך של בולגרי. *

מחיר: 29 אלף שקל. להשיג בעודד קאשי, ה' באייר 28, כיכר המדינה, ת"א