חברת המדיה מיוז תטפל בתקציב המדיה של סמייל 012

על התקציב, בהיקף של כ-4 מיליון דולר, התמודדו גם יוניברסל מקאן ומשרד הפרסום של 012, גלר-נסיס

חברת המדיה מיוז זכתה במכרז על תקציב המדיה של חברת סמייל 012 - כך נודע ל"גלובס". על התקציב התמודדו גם חברת המדיה יוניברסל מקאן, מקבוצת מקאן אריקסון; ומשרד הפרסום גלר-נסיס.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מתחילת השנה פרסמה סמייל מדיה 012 בהיקף כספי כולל של 13.6 מיליון דולר במחירי מחירון שהם כ-4 מיליון דולר. היקף ההשקעה של החברה בפרסום ב-2007 עמד על כ-11.5 מיליון דולר מחירון, שהם כ-3.5 מיליון דולר במחירים ריאליים.

גלר נסיס היה מנוע מלהתמודד על התקציב באמצעות חברת המדיה שלו ושל אדלר-חומסקי, מדיה קום, שכן החברה מטפלת בתקציב המדיה של בזק בינלאומי (אדלר מטפל בתקציב הקריאייטיב). לכן, העבירו גלר-נסיס בכירה מחברת מדיה קום שתשב בתוך משרד הפרסום עצמו, ותהיה אחראית על טיפול בתקציב - אם יזכו בו, תוך הבטחת מה שמכנים בענף "חומות סיניות" בין הטיפול בתקציב 012 לטיפול בתקציב בזק בינלאומי.

תקציב המדיה של 012 נוהל גם בשנים האחרונות בחברת המדיה מיוז מקבוצת פישמן. בסוף 2006 רכשה אינטרנט זהב, בשליטת יורוקום של שאול אלוביץ', את מלוא מניות קווי זהב שבשליטת אליעזר פישמן. שלא לייחוס סיפרו אז מקורות בענף הפרסום, כי הכוונה המקורית הייתה להותיר את תקציב המדיה של החברה למשך 3 שנים במיוז.

עם התקרב תום התקופה החלו קרבות קשים על התקציב - שנחשב לתקציב אסטרטגי כמו חלק ניכר מתקציבי התקשורת. מדובר בתקציב מוטה טלוויזיה. מנגד עמדה קבוצת מקאן אריקסון, שכבר הייתה עם רגל וחצי בתוך תקציב המדיה, לאחר שהייתה כוונה להעביר אליה את החלק הארי של תקציבי הקריאייטיב. אך יוזמה זו טורפדה בגלל ההתנגדות של סלקום.

יש להניח כי החיבור האסטרטגי המתגבש של מיוז לחברת המדיה יוניון לא הזיק לה במאבק על התקציב: ל"גלובס" נודע כי ביוניון עבדו בשבועות האחרונים מול זכייניות הטלוויזיה, בניסיון לגבש הצעה מסחרית אטרקטיבית ל-012. *

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה בעיתון "גלובס".