בנימין נתניהו: "על שלושה פשעי עזה, ועל ארבעה לא אשיבנו"

[חמ"ל גלובס למבצע "עופרת יצוקה"] יו"ר האופוזיצה בכנסת: "על הרס ישובינו, והרס התקוות נגמול ביד חזקה, יד ישראל, כדברי הנביא ושלחתי אש בחומות עזה"

"על שלושה פשעי עזה, ועל ארבעה לא אשיבנו" - כך פתח אתמול (ב') יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו את נאומו מעל בימת הכנסת.

"על ירי על אזרחים, על הסתתרות מאחורי אזרחים, על גרימת סבל לאזרחינו, וכן על גרימת סבל לאזרחיהם נגמול לטרור המחבלים בעזה מנה אחת אפיים", אמר נתניהו ופירט את פשעי החמאס, "על הרס ישובינו, והרס התקוות נגמול ביד חזקה, יד ישראל, כדברי הנביא ושלחתי אש בחומות עזה".

"אין אומה בעולם שהייתה פועלת אחרת", אמר נתניהו, "כבר שנים שאנחנו אומרים שהרגיעה היא אשליה ושצריכים לעבור מפאסיביות לאקטיביות, אבל כעת זו העת להתמקד בהווה ובעתיד".

"אין לנו דרך להחזיר את השנים של אובדן השקט לילדי הדרום, אך יש לנו אפשרות ליצור מציאות אחרת וטוב עשה ראש הממשלה שהחליט לעבור מספיגה פאסיבית ליוזמה אקטיבית".

"אנחנו מחזקים את תושבי הדרום שעומדים תחת האש המתמשכת וכעת עומדת לפנינו מטרה כפולה: הפסקת הירי על ישובינו והסרת איום הטילים. השגת המטרה הראשונה יכולה להסתיים תוך זמן קצר, אך המטרה השנייה תושג רק עם הפלת שלטון החמאס".

"כמו כן ישנו יעד נוסף שהוא השבת כושר ההרתעה של ישראל שבלעדיו אין לנו קיום. השבת כושר ההרתעה לא תתרחש בעקבות מבצע אחד. אויבינו ראו לפניהם במשך שנים ארוכות מהקמת המדינה ישראל חזקה, וממלחמה למלחמה מספרם של אויבינו פחת, מדיניות זו היא שפילסה את הדרך לשלום עם מצרים. בשנים האחרונות טעויות מדיניות וחולשה הובילו לכך שתפיסתם השתנתה".

"שינוי זה לא יתחולל בשבוע אחד, בחודש אחד, אפילו לא בשנה אחת. ניתן לאבד את כושר ההרתעה בזמן קצר אך כדי להחזירו דרושות שנים רבות".

"כושר ההרתעה שלנו יוחזר כשניישם מדיניות שיטתית של מאבק מתמשך בטרור, שנקבע את הקווים האדומים שלנו ושנגבה מחירים גבוהים על חציית קווים אדומים אלו, ומי שאומר אחרת אמר גם כי לא נוכל לגדוע את טרור המתאבדים".

"עלינו להימנע משגיאות מדיניות שנתנה פרס לטרור והעניקה לו בסיסי הרתעה בצפון ובדרום, עלינו לשמור בידינו גבולות בני הגנה כגון רמת הגולן, בקעת הירדן וכל ירושלים"

"בל יטעו אויבנו. אל מול הפעולה בעזה נדרשת עמידה מאוחדת של כל תושבי המדינה. אינני מתכוון בכך שכל אזרח ואזרח חייב לתמוך באופן אוטומטי בכל צעד של הממשלה, אך בלתי נסבל הוא שיתמכו באויבנו, שעה שצה"ל נלחם באויבי החמאס".

"לא ייתכן כי יהיו כאלו בינינו שירימו את דגלי החמאס ויחזרו על הסיסמאות שקוראות להשמידנו. לערביי ישראל אני אומר הקיאו את הקיצונים מתוככם, עזרו לשמור על מרקם החיים הקיים בינינו. לקיצונים אני אומר היזהרו לכם, ננהג ביד ברזל כלפי תומכי החמאס בתוכנו".