מחירי הדלק שוב יורדים: יוזלו מחר בחצות ב-5% ל-4.75 שקלים לליטר בנזין 95 בשירות עצמי

מאז יולי השנה, שבו הגיע הנפט למחיר שיא, צנח מחירו ב-73% ; הדלק בתקופה זו בישראל הוזל ב-32% ; המחיר לליטר בנזין 96 אוקטן יעמוד על 4.77 שקלים ; בסוף נובמבר הוזל מחיר הדלק ב-9% ל-5 שקלים

הירידה במחירי הנפט מגיעה פעם נוספת לכיסם של הנהגים: מחר (ד') בחצות יוזלו מחירי הדלק בשיעור של כ-5% בממוצע.

מחירו של ליטר בנזין מסוג 95 אוקטן בתדלוק בשירות עצמי יעמוד על 4.75 שקלים - ירידה של 25 אגורות מ-5 שקלים כיום. מחיר ליטר בנזין מסוג 96 אוקטן יעמוד על 4.77 שקלים לעומת 5.01 כיום. בתדלוק בשירות מלא תיגבה תוספת עמלה של כ-13 אגורות לליטר.

מאז יולי השנה, שבו הגיע הנפט למחיר שיא של 147 דולר לחבית, צנח מחירו ב-73%. מחירי הדלק הוזלו מאז יולי בשיעור של כ-32% - מ-7.01 שקל ל-4.75 שקלים כיום.

נזכיר כי ההוזלה האחרונה במחיר הדלק היתה ב-30 בנובמבר, אז ירד מחירו ב-9% במקביל לירידה של מחיר הנפט ל-50 דולר לחבית.

יצוין כי מהחודש הבא יחויבו כל חברות הדלק לשווק רק דלקים (בנזין וסולר) העומדים בתקן "יורו 5" הנחשב לידידותי יותר לסביבה.

יוסר הפיקוח על מחירי הסולר החדש

ל"גלובס" נודע כי על רקע הצטרפות בית הזיקוק באשדוד לייצור הסולר החדש, אישרה באחרונה ועדת המחירים הממשלתית את הסרת הפיקוח ממחירי הסולר החדש בשער בית הזיקוק (המחיר הסיטונאי-ל.ב). בהמשך לכך, חתמו באחרונה שרי האוצר והתשתיות על הצו להסרת הפיקוח ממחיר הסולר החדש.

ממשרד התשתיות הלאומיות נמסר בתגובה כי החל מחודש ינואר 2009, יעבור המשק בישראל לשימוש בדלקי תחבורה בעל פליטת המזהמים של ppm 10 בהתאם לתקינה האירופאית. מאחר וסולר ppm 10 זוקק עד כה באופן בלעדי בבית זיקוק חיפה, נקבע מחיר המפוקח בשער בית הזיקוק וזאת בהתאם להחלטת הממשלה ושרי האוצר והתשתיות בעת פיצול והפרטת בתי הזיקוק.