הקשיים של קבוצת אלעזרא נמשכים: ענתבי דורש מאלעזרא למכור נכסים

המפקח על הביטוח דורש מכירת תיק ביטוח החיים של הכשרה ביטוח עד תחילת פברואר ; בפיקוח על הביטוח ושוק ההון מודאגים מקשיי החזר האג"ח של החברה האם, הכשרה החזקות ביטוח הכשרה ביטוח: "החברה הסדירה את תשלום האג"ח, ולכן דרישת הפיקוח "אינה רלוונטית"

הקשיים של קבוצת אלעזרא נמשכים. ל"גלובס" נודע כי לאחרונה שלח המפקח על הביטוח באוצר, ידין ענתבי, מכתב להכשרה חברה לביטוח שבשליטת אלי אלעזרא, בו הורה לה למכור את תיק ביטוח החיים שלה על רקע הקשיים בפירעון האג"ח של החברה האם, הכשרה החזקות ביטוח, שמועדו חל בסוף שנה. במסגרת זו הבהיר ענתבי כי הפיקוח על הביטוח לא יראה בעין יפה מצב בו חברת ביטוח, או חברת האחזקות הישירה שלה, לא יעמדו בהתחייבויותיהן, גם בימים אלו.

בהכשרה ביטוח אישרו את הידיעה, ומסרו בתגובה כי "אכן הייתה פנייה מצד המפקח על הביטוח, שדרש לראות כיצד אנו נערכים לתשלום האג"ח, כולל מכירת פעילויות בחברה. מאז, נערכה החברה והסדירה את נושא תשלום האג"ח, ולכן המכתב אינו רלוונטי כעת. מצבה הפיננסי של הכשרה ביטוח טוב, ולא שונה משל שאר חברות הביטוח".

פנייתו של המפקח על הביטוח להכשרה בדרישה למכור את תיק ביטוח החיים - תוך שימוש בסמכותו כרגולטור המאפשרת לו לאסור על חברה או בעליה פעילויות רבות - היא צעד חריג במיוחד. ככל הנראה, הרקע לו הוא חשש האוצר כי חברת החזקות של חברת ביטוח לא תעמוד בהתחייבויותיה.

כשהוא מונע מחשש זה, פנה ענתבי להכשרה ביטוח בבקשה להבהיר מהו המקור להשגת הכסף הדרוש לה לעמידה בהתחייבויות למחזיקי האג"ח. בנוסף, התריע המפקח כי במידה שהחברה לא תמצא פיתרון, היא תידרש למכור את תיק ביטוח החיים שלה עד פברואר הקרוב. אולם, כאמור, מאז הספיקה הכשרה להגיע להסדר זמני עם מחזיקי האג"ח שלה.

על רקע עיכוב עסקת אלבר-אלעזרא החזקות (למכירת 38% ממניות הכשרה שבידי אלעזרא תמורת 39 מיליון שקל), הסכימו מחזיקי האג"ח על דחיית התשלומים שלהם - בהיקף של כ-60 מיליון שקל - בחודש אחד (עד תחילת פברואר), כשבינתיים יתקיים מול החברה מו"מ על פריסה מחדש של כל תשלומי האג"ח המתוכננים של הכשרה החזקות ביטוח.

חברת הכשרה ביטוח, אותה מנהל עופר טרמצ'י, הציגה מאז רכש אותה אלעזרא שיפור ניכר בפעילותה, הן בתחום הביטוח הכללי והן בתחום ביטוח החיים. ואולם, המשבר הנוכחי תפס אותה - כמו חברות ביטוח נוספות - בקשיים, הנובעים מהפגיעה הניכרת בתוצאות בשל הפסדי ההשקעות.

בחודשים האחרונים, נציין, קיימה הכשרה ביטוח מגעים למכירת תיק ביטוח החיים שלה מול חברות ביטוח מקומיות, ובראשן הראל, אך מגעים אלו לא הבשילו לכדי עסקה.