ערוץ 2: המטבחון: הפעולה הצבאית בעזה תמשך ללא הפוגות; 45 בתים של ראשי החמאס הופצצו בשבוע האחרון

(עדכונים שוטפים) - חמ"ל גלובס למבצע "עופרת יצוקה" ; במטח של 6 טילי גראד שנחת ברחבי אשקלון אחה"צ נפגע בית פרטי פגיעה ישירה ו-5 אזרחים נפגעו באורח קל ; רייס: "אנו פועלים להשגת הפסקת אש שלא תאפשר חזרה לסטטוס קוו, שבו החמאס יכול לשגר רקטות לעבר ישראל"

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

היום השביעי למבצע "עופרת יצוקה": ירי הפצמ"רים, הקסאמים והגראדים על ישראל ממשיך לאורך כל היום השביעי ללחימה: סמוך לכניסת השבת נורה מטח של 6 גראדים לעבר אשקלון. אחד הטילים פגע פגיעה ישירה בבית פרטי. כתוצאה מהפגיעה נפגעו 5 אדם באורח קל ופונו לביה"ח ברזילי באשקלון. אחת הפצועות היא אישה בהריון שמעדה ונפלה בזמן שרצה לחדר המוגן. 2 בני זוג ששהו בממ"ד יצאו לאחר שהמתינו מספר דקות בתוך המרחב המוגן, אלא שאז נחת הטיל וגרם להדף רב. שלושתם פונו לביה"ח ברזילי יחד שני פצועים נוספים. כתוצאה מהנפילות לקו 5 בני אדם בחרדה. מעט לפני השעה 14:00 נפלה רקטה ביישוב בשטח המועצה האזורית אשכול. נזק כבד נגרם לבית. לא דווח על נפגעים.

בחדשות השבת של ערוץ 2 דווח כי לדעת המטבחון: הפעולה הצבאית בעזה תמשך ללא הפוגות. בנוסף נאמר כי 45 בתים של ראשי החמאס ומפקדיו הופצצו במהלך השבוע האחרון. במישור המדיני הבינ"ל נראה כי ארה"ב מחפשת מתווך לשיחות עם החמאס. היום הותקפו כ-35 מטרות אסטרטגיות בעזה בהם הנמל ומנהרות תת קרקעיות. בזירה המדינית ניראה כי מצרים שבה לעסוק בתיווך, פנתה לחמאס. צה"ל יבצע ביומיים הקרוביפ תרגילי קרקע נרחבים, ממשיך להתכונן לאפשרות של כניסה קרקעית לרצועת עזה.

גם היום נמשכו ההתקפות האוויריות על בתיהם של בכירים בחמאס: צה"ל הפציץ אחר-הצהריים את ביתו של עימאד ע'קל, מראשי הזרוע הצבאית של חמאס - אולם ככל הנראה האיש לא שהה במקום. היום הותקפו בתיהם של לפחות שני בכירים נוספים, בהם שר לשעבר לענייני אסירים בממשלת הנייה. במקביל, מתחדשות הפגזות מנהרות ההברחה בציר פילדלפי.

בין השעה 13:00 ל-14:00 נשמעו צופרי האזעקה ביישובים רבים בדרום הארץ. בפיקוד העורף מדגישים כי מדובר בניסוי צופרים בלבד. שלושה טילי גראד נפלו בתוך העיר אשקלון סמוך לשעה 8:00. אחד מהם פגע ישירות בבית וגרם לשני פצועים קל מרסיסים ולעוד כמה נפגעי חרדה. יושבי הבית הסתתרו בחדר המדרגות ובכך ניצלו. צה"ל חיסל את המשגרים בתוך דקות. אחד הטילים שנפל באשקלון פגע ישירות בבניין בן שני קומות, ונזק נגרם לבניין.

צוותי מגן דוד אדום הוזנקו לטפל בפצועים. סגן מנהל מד"א מחוז דרום, מושון וקנין סיפר כי "כאשר הגענו למקום זיהינו הרס רב לחלונות ולקירות המבנים". במקום התגודדו מספר אנשים ואנשי כוחות ביטחון והצלה.

הרקטה הפילה את החשמל

כעבור כשעה נפלו באזור שדרות שלושה קסאמים. רקטה אחת התפוצצה סמוך למוסד חינוכי, רקטה שנייה בכביש מחוץ לעיר ושלישית בחורשה. לא היו נפגעים. סמוך לשעה 10:30 נורה מטח נוסף לעבר העיר. שלוש רקטות נפלו באזור העיר. לא היו נפגעים, אך אחת הרקטות הביאה לנפילת החשמל בעיר. מערכות החירום בעיר המשיכו לפעול בעזרת גנרטורים.

מעט אחרי השעה 11:00 נפלה רקטה בשטח המועצה האזורית אשכול. לא ניו נפגעים, אך נזק קל נגרם לרכוש. שעה מאוחר יותר נורו עוד שתי רקטות לאזור. אחת סמוך לכביש ושנייה פגעה בבית אריזה. לא היו נפגעים. מעט לפני השעה 14:00 נפלו שתי רקטות בשטחים פתוחים במועצה האזורים אשכול, ולא היו נפגעים.

אתמול חיסל צה"ל את בכיר חמאס ניזאר ריאן בביתו. לפחות 15 אזרחים שהיו בבית נהרגו יחד עמו. בהודעה מוקלטת של דובר הארגון, איסמאיל רדואן, איימה התנועה לשוב לפעולות ההתאבדות בעקבות "הפשע הציוני בעזה". רדואן איים ממקום מחבואו: "כל האופציות פתוחות בפני ההתנגדות הפלסטינית, לרבות פעולות ההתאבדות".

הזירה המדינית הבינ"ל

שרת-החוץ היוצאת, קונדוליסה רייס, אמרה הערב (ו'), כי תושבי עזה משמשים בני ערובה בידי החמאס וכי ארה"ב מוסיפה לפעול לכינון הפסקת אש "יציבה ובת קיימא". בשיחה עם כתבים בבית הלבן, לאחר התייעצות עם הנשיא ג'ורג' בוש על ההתפתחויות בזירת עזה, אמרה רייס, כי ארה"ב עודה "מודאגת מאוד מהמתרחש בעזה וכי היא פועלת עם שותפיה ברחבי תבל (להרגעת המצב)". אך ארה"ב מוסיפה לדבוק בעמדתה, כי האחריות להתלקחות בעזה מוטלת על כתפי החמאס. רייס אמרה, כי הפסקת אש בזירה תלויה בנכונות החמאס להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל.

ההערכה בחוגים ישראליים היא, שכל עוד מצליחה ישראל לפגוע בתשתיות הצבאיות (ובעקיפין בתשתיות האזרחות) של החמאס, בלי לחולל גרסת כפר קנא עזתית, כלומר הרג אזרחי בקנה מידה גדול, הרמזור של ממשל בוש יוסיף לאותת באור ירוק. ביום ד' אמר הבית הלבן, שבוש וראש הממשלה, אהוד אולמרט, "חושבים בראש אחד" בסוגיית עזה.