הושלמה עסקת קשת וערוץ 24 - זכיינית ערוץ 2 תחזיק 45% מערוץ המוזיקה

דן תדמור, מנכ"ל ערוץ 24 בשנה האחרונה, יסיים את תפקידו ; צביקה ליבליך, סמנכ"ל השיווק של קשת, ישמש כממלא-מקום מנכ"ל הערוץ ; קשת תכסה את חובותיו של ערוץ 24, הנאמדים בכ-50 מיליון שקל

הושלמה עסקת קשת וערוץ 24: מעתה, זכיינית ערוץ 2 קשת תחזיק בכ-45% ממניות ערוץ המוזיקה הייעודי, ערוץ 24 . 55% מהמניות הנותרות נמצאות בידי קבוצת מימד. ל"גלובס" נודע כי דן תדמור, מנכ"ל הערוץ בשנה האחרונה, יסיים את תפקידו כמנכ"ל הערוץ וימשיך לפעול במסגרת קבוצת מימד. צביקה ליבליך, סמנכ"ל השיווק של קשת ישמש כממלא מקום מנכ"ל.

כפי שזה נראה, קשת מתכננת להגדיל באופן מהותי את ההשקעה בתקציבי התוכן וההפקה של הערוץ כמו גם במאמצי השיווק, מה שיכול להסביר את הצעד הראשוני למנות את ליבליך לתפקיד ממלא מקום מנכ"ל הערוץ. לצד ההשקעה, בכוונת קשת לצמצם תקורות ופעילות המטה שייכנסו באופן סינרגטי תחת טיפולן של מחלקות קשת הקיימות בארגון. בתקופה הקרובה ייחל תהליך ההיערכות לקראת ההשקה המחודשת של הערוץ.

לתפקיד העורך הראשי של הערוץ מונה אורי סלעי ששימש כמקים ועורך ערוץ הבידור, ועד לאחרונה עסק בפיתוח ועריכת תוכן בטדי הפקות. לתפקיד מנהלת הערוץ מונתה רוית אלמוג - ששימשה עד כה כמפיקה ראשית של מחלקת הניו מדיה בקשת ושל ערוץ ביפ, תפקיד בו תמשיך גם עתה לצד המינוי החדש.

עסקת רכישת ערוץ המוזיקה על-ידי קשת כפי שנחשפה ב"גלובס" נרקמה כבר לפני מספר חודשים. לפני כחודש נתנה מועצת הכבלים והלוויין את אישורה לעסקה וזאת לאחר שכבר לפני למעלה מחודשיים אישרה הרשות להגבלים עסקיים את העסקה במסגרתה קיבלה קשת אופציה (אופציית PUT) לקנות בהמשך מניות נוספות ולהגיע לבעלות של 89%.

ערוץ המוזיקה שבשליטת מימד סובל במשך השנים, מאז הקמתו, מהפסדים כספיים גדולים, ומהלך זה של הכנסת קשת כשותפה בערוץ עשוי לחלצו ממצב כספי זה. על-פי הערכות, הפסדיו הצבורים של ערוץ המוזיקה נאמדים בכ-50 מיליון שקל.

עם היוודע בדבר המגעים לרכישת הערוץ על-ידי קשת, אמרו גורמים במימד כי מדובר במהלך שהוא בגדר קרש הצלה עבור הערוץ - שעשוי להיסגר אם עסקה זו לא תצא אל הפועל. דברים אלה מלמדים כי בעלי הערוץ שהכחישו רק לפני שנה מגעים למכירת הערוץ היו מעוניינים ברכישה זו למדי.

יצויין כי האישור שניתן לקשת להחזיק ב-45% ממניות ערוץ המוסיקה שונה מהתנאים המקדימים שהיו במכרז, לפיהם ערוץ מסחרי יכול להחזיק בעד 30% ממניות ערוץ ייעודי. לכן, לא מן הנמנע כי קיימת אפשרות שגופים שהתמודדו במכרז - ובהם גם חיים סלוצקי או כל זכיין מסחרי אחר - עשויים לעתור כנגד החלטה זו, שהתקבלה על-ידי המועצה ללא שימוע.

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר בתגובה: "רישיון ערוץ המוסיקה תוקן ב-04/09/08, והעסקה עם קשת אושרה רק ב-04/12/08. החלטת המועצה על תיקון הרישיון פורסמה באמצעי התקשורת ובאתר האינטרנט של המועצה. היה די זמן לגורמים מעוניינים לפנות למועצה עד לאישור העסקה, ואכן פנו גורמים שהיה להם עניין בהחלטה".