סל קניות עולמי

מיפוי עדכני של ETF's גלובאליות במצב אטרקטיבי להשקעה

הטור היום מהווה מיפוי עדכני של ETF's גלובאליות שנמצאות במצב אטרקטיבי או אטרקטיבי פוטנציאלי להשקעה.

IXC ETF להשקעה גלובאלית בסקטור האנרגיה. סוגית ההשקעה בסקטור האנרגיה מעסיקה אותנו בתקופה האחרונה כאשר המגמה היא הגדלת ההשקעה. מהזווית הגלובאלית, ניתן לשקול גם את IXC. אומנם, האחזקה הגדולה ביותר שלIXC היא אקסון האמריקאית (20%) והאחזקה השניה היא שברון האמריקאית (8%) שנזכיר שהן מהוות גם 7% מה-S&P500, אבל מתחתן יש החזקות גם בחברות ממדינות נוספות. סה"כ, החלוקה היא 6% צרפת, 11% קנדה, 16% בריטניה ו-55% ארה"ב. השאר מתחלק בין מדינות נוספות. מהבחינה הטכנית, נראה שמתגבשת תמיכה סביב 28 דולר. מהלך מעל 32 דולר ילמד על כניסה לגל עולה.

EWC ETF המקנה חשיפה לקנדה. כדאי לקחת בחשבון את ההשקעה בקנדה שכן יש לה מתאם עם מחירי הנפט. נראה שמתגבשת תמיכה ב-17 דולר. מהלך מעל 19 דולר יחשב סימן שורי.

EWM ETF המקנה חשיפה למלזיה שנמצאת על הגבול מבחינת הפוזיציה וכדאי לעקוב אחריה בימים הקרובים ולראות מה קורה. מהלך מעל 7.5 דולר ותמיכה מעל 7.5 דולר יחשבו סימן שורי. בשלב זה, נראה ששילוב EWM בתיק גלובאלי יכול לשפר אותו. פקודת הגנה מתחת ל-7 דולר.

EWT ETF להשקעה בטיוואן. כדאי מאוד לשקול השקעה ב-ETF זו גם משום שרבים רואים בטיוואן את אחת מהמדינות המועדפות להשקעה וגם בשל הסיכוי להתחלה של מהלך עליה מעל רמת ה-7 דולר הנמוכה להפליא. מהלך מעל 8 דולר יחשב סימן שורי.

EWU ETF להשקעה בבריטניה. אולי הרעיון התמוה ביותר בטור זה בשל מצבה הכלכלי של בריטניה אבל לא כדאי לשכוח איפה תהיה האולימפיאדה הבאה. מתישהו יתחילו לדבר על זה. לא חובה לרוץ לקנות כרגע מהבחינה הטכנית אבל כדאי לפחות להוסיף לרשימת המעקב. מהלך מעל 13 דולר יחשב סימן חיובי.

EWY ETF להשקעה בדרום קוריאה. עוד מדינה שנחשבת חמה על מפת ההשקעות העולמית. מהלך מעל 30 דולר ילמד על כניסה למגמת עליה. הגנה על פוזיציית רכש מתחת ל-25 דולר.

EWZ ETF להשקעה בברזיל. נחשבת לאחת ה-ETF's ה"קונבנציונאליות"להשקעה. נפח מסחר גבוה וקונצנזוס עולמי ביחס לעתידה הורוד של ברזיל. קונצנזוס זה לא דבר שמשכנע אותנו אבל הניתוח הטכני מלמד שאפשר לנסות רכש מעל 35 דולר. מהלך מעל 40 דולר יחשב סימן שורי.

[למדור ניתוח טכני]


זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician(CMT) . מרצה-חבר סגל במחלקה למימון, ביה"ס למנהל עסקים, המסלול האקדמי של המכללה למנהל. segalziv@gmail.com / http://zivsegal.blogspot.com .
זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בניירות ערך או נגזרי ניירות ערך המוזכרים כאן.
הטור מעודכן לנתוני הסגירה מיום המסחר הקודם. תוכנת MetaStock באדיבות קונסיליום.
אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.