חקלאות שווה זהב

סריקה של ETF's מעלה כי כדאי להשקיע בחקלאות, זהב וכסף

סריקה של ETF's הסחורות, המתכות והאנרגיה מעלה כי כדאי להשקיע באלו הקשורות לחקלאות, זהב וכסף.

חקלאות

DBA הסחירה מבית PowerShares קבלה תמיכה יפה מעל 24 דולר ונראה שבעקבות התמיכה ותבנית היפוך המגמה בתחתית היא תפתח מהלך עליה משמעותי. DBA מתחזקת בהשוואה ל-S&P500 כך שבהחלט יש מקום להכניס אותה לתיק על חשבון אחזקת המניות. מהלך של DBA מעל 26 דולר ילמד על כניסה למגמת עליה. מהלך של DBA מעל 27.2 דולר יחשב אישור נוסף להתפתחות מגמת עליה. הגנה על פוזיציית רכש מתחת ל-24 דולר.

MOO, מבית ,Market Vector הנותנת חשיפה למניות של חברות הקשורות בסקטור החקלאות, מפתחת תבנית דומה של עליה לזו של DBA. מהלך מעל 30 דולר יאשר התפתחות של מגמת עליה. תמיכה ב-25.7-25 דולר.

מתכות

GLD מבית StreetTracks היא ETF סחירה מאוד הנותנת חשיפה לזהב. לשם דוגמא, ביום שישי נפח המסחר היה כ-16.5 מיליון יחידות. אם נכפיל את זה ב-80 דולר נבין את המשמעות. מדובר אומנם בנפח מסחר גבוה מהממוצע (המעיד לכשעצמו על נחישות הקונים) אבל היו ימים עם נפח מסחר גבוה מזה. GLD, המשקפת את מחיר הזהב, קיבלה תמיכה יפה ב-80 דולר והיא כלואה למעשה בין תמיכה ב-80 דולר להתנגדות ב-85 דולר. מהלך מעל 85 דולר ילמד על המשך מגמת העליה. לטווח הקצר, כל עליה תהיה סימן חיובי. הגנה על פוזיציית רכש מתחת ל-80 דולר.

GDX מבית Market Vectors היא המקבילה של MOO לסקטור הזהב. נותנת חשיפה לחברות הכרייה. מתחזקת מאוד בהשוואה ל-S&P500. מצד שני, סובלת מההתנגדות שבין 34 ל-36 דולר. ההתנגדות הזו בלמה את מהלך העליה האחרון אבל אפשר ועכשיו GDX ערוכה להסתערות. הגנה מתחת ל-28 דולר.

SLV מבית iShares נותנת חשיפה למתכת הכסף. כעקרון, הכסף עולה יחד עם הזהב אבל בגלל שהזהב מקדים את הכסף, אפשר ובשלב הנוכחי ניתן יהיה לקבל תשואה גבוהה יותר על הכסף. גם SLV סחירה מאוד. המחסום שמנע מ-SLV לעלות הוא מחסום ההתנגדות שב-11.5 דולר. פריצה של ההתנגדות הזו תשחרר את SLV למהלך עליה לכיוון ה-14 דולר. הגנה על פוזיציית רכש מתחת ל-10.5 דולר.

אפשרות נוספת לשלב מתכות וחקלאות היא באמצעות XLB , ETF שנתונת חשיפה למניות החברות מהסקטורים הנ"ל (וחומרי גלם נוספים) הכלולות במדד ה-S&P500 . מדובר ב-ETF סחירה מאוד שאפשר ומתגבשת לה תמיכה ב-22 דולר. מהלך מעל 24.5 דולר ילמד על התפתחות מומנטום חיובי. ישנם ניצני התחזקות בהשוואה ל-S&P500.

זיו סגל יום ג

זיו סגל יום ג

[למדור ניתוח טכני]

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician(CMT) . מרצה-חבר סגל במחלקה למימון, ביה"ס למנהל עסקים, המסלול האקדמי של המכללה למנהל. segalziv@gmail.com / http://zivsegal.blogspot.com .
זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בניירות ערך או נגזרי ניירות ערך המוזכרים כאן.
הטור מעודכן לנתוני הסגירה מיום המסחר הקודם. תוכנת MetaStock באדיבות קונסיליום.
אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.