השותפות בקידוח "תמר 1": "הטענות הלבנוניות שהקידוח שייך גם ללבנון - חסרות כל בסיס ואחיזה במציאות"

(עדכון) - לטענת הלבנונים, ייתכן שהקידוח, שבוצע כ-90 ק"מ מערבית לחיפה, נמצא בחלקו במים הטריטוריאלים של לבנון ; יו"ר חברת דלק אנרגיה, גבי לסט: "גבול המים הכלכליים של ישראל, עובר מצפון לקידוח תמר - ובאופן משמעותי"

סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת, על סמך דיווח בעיתון הלבנוני "אל ליאווה", כי בפרלמנט הלבנוני הועלתה היום טענה ללבנון יש חלק בקידוח "תמר 1", שבו התגלו כמויות מסחריות של גז טבעי מול חופי חיפה. זאת מאחר שלטענת הלבנונים, הקידוח נמצא בחלקו במים הטריטוריאלים של לבנון.

בלבנון שוקלים לפנות לחברת נובל אנרג'י ולהזהיר אותה לא לפגוע בזכויותיה של לבנון, במהלך עבודתה למען "האויב הישראלי"; כל זאת, בהנחה שאכן יתברר כי השדה שייך במשותף ללבנון ולישראל.

קידוח "תמר 1" מצוי כ-90 ק"מ מערבית לחיפה. מפעילת הקידוח, חברת נובל אנרג'י מארה"ב, דיווחה על גילוי מאגר גז מסחרי בקידוח "תמר 1", בעומק מים של כ-5,500 מטר. הבדיקות איששו את ההערכות הראשוניות לקיומו של מאגר גז בגודל של לפחות 88 מיליארד מ"ק - פי 3 מכמות הגז הטבעי שהתגלתה ע"י ים תטיס מול אשקלון.

לפי ישיר בית השקעות, התמלוגים לאוצר המדינה צפויים להסתכם בכ-11% מההכנסות הקידוח, על פי מחירי הגז הנוכחיים - וצפויים להסתכם בכ-7 מיליארד שקל. לפי לידר שוקי הון, "תמר 1" עשויה לתרום כ-130 מיליון דולר לשווייה של קבוצת דלק , בבעלות יצחק תשובה.

יו"ר דלק אנרגיה: "לטענות הלבנונים אין אחיזה במציאות"

השותפות בקידוח "תמר 1" דחו היום על הסף את הטענות שהושמעו בלבנון. יו"ר חברת דלק אנרגיה, גבי לסט: "הטענה הלבנונית חסרת כל יסוד ואין לה כל אחיזה במציאות. קידוח "תמר 1" נמצא בתוך שטח המים הכלכליים של מדינת ישראל ומתבצע ע"פ זיכיון של ממשלת ישראל שאושרר ע"י הממונה על חיפושי הנפט, ד"ר יעקב מימרן".

לסט הוסיף כי "גבול המים הכלכליים של ישראל, עובר מצפון לקידוח תמר, ובאופן משמעותי".