להתאחדות לכדורגל נמאס מרון קופמן: תובעת ממנו 1.5 מיליון שקל

טוענת כי קופמן השמיץ אותה ואת ראשיה בפלטפורמות תקשורתיות שונות, השמצות שהביאו לו את פרסומו והפכו אותו ל"טאלנט" ; בין היתר הגדיר קופמן את התנהלות ההתאחדות כדיקטטורה כמו "לוב של מועמר קדאפי"

ההתאחדות לכדורגל תובעת בבית משפט השלום בהרצליה 1.5 מיליון שקל מפרשן הספורט רון קופמן, בטענה כי השמיץ אותה ואת ראשיה ב-6 מקרים, בפלטפורמות תקשורתיות שונות. לדבריה, הכפשות אלה הן שהביאו לקופמן את פרסומו בציבור והפכו אותו ל"טאלנט", תוך שהוא מקריב את ההתאחדות על מזבח הרייטינג כחלק מיחסי הציבור שהוא עורך לעצמו.

קופמן הוא פרשן בערוץ הספורט, חבר בפאנל התוכנית "יציע העיתונות", כתב ספורט בעיתון "ישראל היום" ומגיש תוכנית הספורט ברדיו תל-אביב (102FM).

באמצעות עוה"ד פז מוזר ונתנאל חי טוענת ההתאחדות, כי מזה תקופה עשה לו קופמן מנהג של השמצה ופגיעה בהתאחדות ובבעלי התפקידים בה, אלא שאין מדובר בביקורת לגיטימית, כי אם ב"השמצות פרועות בשפה גסה וקיצונית, בערבוביה של עובדות לא נכונות עם מה שנחזה להיות 'דעות' שעברו זה מכבר את שיכלה ההתאחדות לספוג ולהבליג".

כך, למשל, אמר קופמן כי מבקר המדינה מצא "שחיתות בכספי ציבור" בעובדה שההתאחדות מוסרת לעיריית רמת-גן כרטיסים למשחקים הנערכים באצטדיון הלאומי. במקרה אחר ייחס משוא פנים ושחיתות מידות מוסרית לדייני בית הדין העליון של ההתאחדות. במקרה שלישי הגדיר את התנהלות ההתאחדות כדיקטטורה כמו "לוב של מועמר קדאפי".

במקרה נוסף הציג קופמן עובדות כוזבות לגבי נימוקי בית הדין המשמעתי לזכות את יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, מהתנהגות בלתי הולמת כלפי שופט כדורגל. בפרסום אחר הציג את פקידי ההתאחדות כמי ש"קובעים שיאי התרפסות בכל בוקר מחדש" ומשתמשים בסמכות הבוס (לוזון) למנוע מהתקשורת סיקור משחקי נבחרת בחו"ל.

לדברי ההתאחדות, הדברים השקריים נאמרו תוך כוונה לפגוע והוסתרו בכסות של ביקורת, למרות שמדובר בניבולי פה מרושעים כמו "מפגר" (על יו"ר ההתאחדות הקודם), "קולקציה של אפסים סמרטוטים" ועוד.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 09-01-15867).