אורן זריף דורש מיצחק תשובה 70 מ' ש' על קידוח "תמר1": "אני חלק בלתי נפרד מהצלחותיך"; תשובה: "אינני יודע מי האיש"

(עדכון) - זריף, ששלח היום מכתב לתשובה: "אני משוכנע שלא תהיה בעיה מול יצחק תשובה, ושמדובר בכסף קטן" ; דוברו של תשובה: "ייתכן כי מדובר באדם המחפש לעשות לעצמו פרסום חינם, או בעל כוונות אחרות, אבל לדברים שלו אין כל אחיזה במציאות"

אורן זריף, המגדיר עצמו כמומחה בפסיכו-קינזיס, שלח היום מכתב לאיש העסקים יצחק תשובה בו הוא דורש ממנו תשלום של 50 מיליון שקל על מעורבתו לכאורה בגילוי קידוח הגז "תמר 1".

זריף אמר היום: "נפגשתי עם יצחק תשובה כמה פעמים בעבר והוא אדם מאמין בכיוונים שלו, יש לי ניירת והכל ואני פונה אליו כדי לקבל את המגיע לי. היות שאני אדם מאמין אני מעוניין שהדברים יועברו לתרומות.

"אני דורש מיצחק תשובה סכום של 17.5 מיליון דולר. הוכחתי את עצמי בעבר בדברים רבים, אנשים מכירים אותי ואני מקווה שהדברים יסתיימו בצד הטוב ביותר. אני משוכנע שלא תהיה בעיה מול יצחק תשובה, ושמדובר בכסף קטן".

במכתב לתשובה כתב זריף, בין השאר: "נפגשנו בעבר מספר פעמים ושוחחנו רבות ברמה האישית... לאחר פגישתנו השנייה, בה גם הצטלמנו, נוכחתי כי גם אתה נחנת בכוחות אנרגטיים מיוחדים... נוכחתי לראות כי ברמה הרוחנית יש בינינו תדר מחבר. חשוב שתדע שאני, אורן זריף, מהווה חלק בלתי נפרד מהצלחותיך בפן העסקי".

זריף לא מסתפק בכך, וכותב עוד: "לתשומת לבך, לאורך כל התקופה שקדמה למציאת מרבץ הגז הרגשתי שאנחנו קשורים נפשית ורוחנית... על פי תקשורים ופעילות אנרגטית נוספים שעשיתי לאחרונה ידוע לי על מרבצים נוספים בעלי פוטנציאל גדול מאוד שאני מייעד אותם עבורך ורוצה לגלות את אוזנך במקום המדויק שלהם".

זריף טוען כי בשנים בהן היה הוא עסוק, "מייד חלה ירידה משמעותית" בעסקי תשובה. לטענתו, היה אמור לבקש שכר טרחה של 72 מיליון דולר, אולם יסתפק במקרה ב-17.5 מיליון דולר (כ-70 מיליון שקל). לטענתו, מתוך סכום זה 5 מיליון דולר ייתרמו לעמותת 'חיים' (ילדים חולי סרטן), 5 מיליון דולר נוספים לעמותת 'עזר מציון' והאגודה למלחמה בסרטן ו- 2.5 מיליון דולר לאגודה למען החיים.

יש לציין כי זריף צירף לבקשת "גלובס" תמונה בה הוא מצולם לכאורה יחד עם יצחק תשובה.

אורן זריף ויצחק תשובה

תשובה מגיב

בתגובה לפנייתו של אורן זריף למר יצחק תשובה בעניין תגלית הגז מסר דוברו של יצחק תשובה: "מר יצחק תשובה איננו מכיר את אורן זריף ואיננו יודע מי האיש הזה. מדי פעם ישנן פניות שונות ומשונות למר תשובה. ישנם גם מקרים שאנשים שמר תשובה איננו מכיר כלל ניגשים אליו באירועים או אפילו ברחוב ומבקשים להצטלם איתו".

"אם לאדם זה צילום עם מר תשובה - זה ודאי בנסיבות אקראיות כאלו. ייתכן כי מדובר באדם המחפש לעשות לעצמו פרסום חינם, או בעל כוונות אחרות, אבל לדברים שלו אין כל אחיזה במציאות. ולגבי תרומות: מר תשובה והחברות בשליטתו תורמים רבות ומכל הלב באופן קבוע".