בקיץ הזה תנעלי נחש

הטרנדים המובילים לקיץ הקרוב: עקבים גבוהים במיוחד, עור נחש, עורות מבריקים וכמה גזרות

מעצבי הנעליים מציגים את הטרנדים המובילים לקיץ הקרוב: עקבים גבוהים במיוחד, עור נחש, עורות מבריקים וכמה גזרות שיגרמו לנו להרגיש כמו קורבנות אופנה

סנוניות ראשונות של נעליים לקיץ 2009, חושפות את הטרנדים שיחכו לנו בחנויות. גם אם אתם מגלים מספר טרנדים שנוגדים זה את זה, זיכרו תמיד שכדי לנכס כמה שיותר קורבנות אופנה, מספר הטרנדים שיוצאים במקביל לשוק צריך להיות גדול יותר. בנוסף, המעצבים מסתמכים על העובדה הגורפת שכולנו אוהבים לגוון את הארון ולהעמיס עליו מכל טוב.

נעליים

מבריק: בקיץ הקרוב לא רק שנלבש בגדים בוהקים, אנחנו גם ננעל נעליים מבריקות במיוחד. סקאלת הצבעים המטאלית תכבוש כל חלקה בצבע מאט, למעט משפחת צבעי המייק-אפ שמסתמנת כצבע הכי נכון ל-2009. הנעליים יתהדרו בציפויים בוהקים שייראו ממש כאילו נמרחו בחומר סיכה או לחילופין צופו בלימינציה. זהב, כסף ברונזה ושאר צבעים מטאליים ישלטו בתחום ההנעלה וההלבשה כאחד - כולל הבדים המבריקים של חליפות הגברים.

גלדיאטורים: טרנד נעלי הגלדיאטורים שהיה קצת קשה לעיכול לפני כשנתיים, כשרק פרץ לחנויות, מסרב להיעלם. השנה נוספו לגלדיאטורים עוד רצועות וקשירות. הדרך הכי נכונה לנעול אותן היא לקשור את הרצועות באיקסים על המכנסיים. הרווח הוא כפול: אנחנו משיגות מראה יותר מדליק, ואנחנו לא מקבלות נמק ברגל מקשירת הרצועות ישירות על העור.

עקבים גבוהים ומפוסלים: העקבים הופכים לקנבס של מעצבי הנעליים. אלפי עקבים מפוסלים, עם תכשיטים, ניטים, חרוזים ויהלומים, שועטים ברגעים אלה אל עבר חנויות ההנעלה ברחבי העולם. הבשורה הרעה היא שכדי שיהיה על מה לפסל ועם מה לעבוד, גובה העקבים יטפס אפילו יותר למעלה משנה שעברה. צפו לעקבים גבוהים במיוחד.

ספורט על עקבים: רק שנות ה-80 יכולות לאמלל אותנו עם שילוב כל-כך לא מוצלח כמו סניקרס עם עקבי סטילטו. אבל זו הירושה שקיבלנו מהעשור הכי לא אופנתי, וזה מה שהולך לככב בקיץ הקרוב בתוספת של צבעוניות חזקה וצעקנית. זה מה שנקרא ספורט אתגרי.

נחש: אלפי נחשים משילים את עורם על הנעליים שלנו בקיץ. דפוס הנחש על כל קשקשיו וגווניו הוא בבחינת אחד הטרנדים המרכזיים בעולם ההנעלה הקיצי. להשלמת המראה, הנחשים יקבלו ביטוי גם על חגורות ותיקים של גברים ונשים. בגוצ'י אף הגדילו לעשות, ועיצבו ווסטים של נחש פיתון.

פיפ טואו: המחשוף לאצבעות הרגליים ימשיך איתנו גם בקיץ הקרוב. הוא גם לא מועמד להדחה בחורף שיבוא אחריו. מה שאומר שאתן צריכות להמשיך ולטפח את כפות הרגליים ולמשוח את הציפורניים בלקים עדכניים. ראו הוזהרתן. *

נעליים קונים מהר

איזה סממנים פוליטיים והיסטוריים יש בנעליים? כיצד הביאו שינויים בחברה ובטכנולוגיה לשינוי בעיצוב הנעליים? ומתי החליפו עקבי הסטילטו את הפלטפורמות משנהב? כל התשובות בשני ספרי חובה למכורות לנעליים

נעליים מעבירות גברים ונשים על דעתם. כל אחד מסיבותיו הוא. טובי ההיסטוריונים והסוציולוגים מתענגים על נושא המחקר הזה כבר שנים. המשהו הקסום הזה הוא זה שמנפח שנה אחרי שנה את חשבון הבנק של מנולו בלאניק, מעלה את מחזור המכירות של ג'ימי צ'ו ומרוקן לנו, הנשים, את חשבון העובר ושב.

מי שמעוניין לתקוף את הנושא מבחינה אמפירית, מוזמן לעשות זאת בספרה של פרופ' עדנה נחשון, "Jews and Shoes". נחשון חקרה את הנעל כסממן היסטורי ופוליטי מעבר להיותה אביזר אופנה. תוכלו למצוא שם את הסיבה לחליצת נעליים בזמן שבעה, את ההיבט הפטישיסטי של הנעל ומקומה בספרות האירוטית-פורנוגרפית, מפרויד ועד דרידה, את דמות האישה המפתה בעקב הסטילטו החד, האישה שמלקקים את נעליה, הרקדנית או הזמרת שמנעליה שותים שמפניה, וכמובן את סינדרלה עם הנעל הקטנה שנחשבה לאידיאל היופי הנשי, בימים שבהם גורל ומעמד נקבעו לפי מידת נעל.

אחרי שנגענו בקצרה בצד הפילוסופי של הנעל, כיף לקחת ליד את הספר "The Seductive Shoe" (הנעל המפתה) של ג'ונתן וולפורד, שהוא בבחינת גן עדן לחובבי הנעליים. וולפורד סוקר את 400 השנים האחרונות מבחינת סגנונות הנעליים השונים. הוא מסביר איך עיצוב הנעל השתנה בעקבות אירועים היסטוריים, בעקבות שינויים חברתיים ובעקבות טכנולוגיות. אפשר לעמוד על ההבדלים לפי ציר הזמן ולפי המיקום הגיאוגרפי, והשפעת התרבויות והלאומים השונים על עיצוב הנעליים. מזרח מול מערב. נעליים מחודדות שהפכו לעגולות ועוטרו בחרוזים וברקמות, עקבים עבים ופלטפורמות משנהב שהוחלפו בעקבי סטילטו דקים ומחודדים, ושושני סאטן שהוחלפו באבזמים בוהקים.

בספר אפשר למצוא צילומים נדירים של נעליים אותנטיות ששרדו מהמאה ה-17 וה-18, ואפילו קטעי הערות של סנדלרים שעיצבו וייצרו נעליים לאדוניהם, החל מנעלי בית עם פרוות מינק לחצר המלוכה של לואי ה-16, וכלה באיורים של נעלי נפוליאון המקוריות.

את נעלי הפיפ-טואו, שכל-כך עכשוויות ונכונות ל-2009, אפשר לאתר בספר אי שם בשנות ה-30 של המאה הקודמת. את המגפיים הגבוהים מהעור הרך ופיתוחי התחרה, הטרנד הכי חם בחורף שלנו, אפשר למצוא ברובריקה של שנות ה-20. האופנה משחזרת וממחזרת את עצמה לדעת לאורך מאות שנות היסטוריה, ובכל זאת ממשיכה לרגש אותנו בכל פעם מחדש.

אולי גם לעובדה, שגם אם נוסיף 15 קילו למשקלנו, מידת הנעליים שלנו תישאר באותה מידה, יש תרומה לאובססיית הנעלים שכולנו או רובנו נגועים בה. *

"Jews and Shoes", עורכת פרופ' עדנה נחשון, ברג; "The Seductive Shoe", ג'ונתן וולפורד, טמס אנד האדסון. להשיג בחנויות הספרים