בקשה לתביעה ייצוגית ב-12 מיליון שקל נגד רכבת ישראל בגין השביתה בשבוע שעבר

תנועת הרכבות הושבתה בשבוע שעבר במשך למעלה מחצי יממה ; לטענת התובעת, הרכבת הפרה התחייבויות כלפי הנוסעים, ומתוקף ההסכם בינה לבין כלל המשתמשים בשירותיה - זכאים אלה לפיצוי בגין אובדן יום נסיעה

בעקבות השבתת תנועת הרכבות בסוף השבוע שעבר למעלה מחצי יממה, הוגשה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לאשר תביעה ייצוגית בהיקף של כ-12.7 מיליון שקל נגד רכבת ישראל.

באמצעות עוה"ד טל קדש ונדיר אלסברג טוענת התובעת, סיניה דיין-לוי, כי ועד עובדי הרכבת החליט להפסיק את תנועת הרכבות בכל הקווים בארץ בשל סכסוך עבודה, וכי היא נאלצה להוציא בגין השביתה דמי נסיעה בתחבורה הציבורית בסך של 26.5 שקל.

לטענתה, הרכבת הפרה את התחייבויותיה כלפי הנוסעים, ומתוקף ההסכם בין הרכבת לבין כלל המשתמשים בשירותיה - זכאים אלה לפיצוי בגין אובדן יום נסיעה.

התובעת מציינת כי נוהל הפיצוי של הרכבת אינו נותן מענה לנוסעים, וכי יש לפצות את הנוסעים לכל הפחות בערכה הישיר של ההוצאה שהוציאו בשל השבתת תנועת הרכבות.

לדבריה, ההטבה צריכה להיגזר מהוראותיו של הנוהל, אך יחד עם זאת צריכה לתת ביטוי לכך שפעילות הרכבת בוטלה למעלה מחצי יממה. לפיכך, טוענת התובעת, שווי ההטבה הינו ממוצע בין 8 כרטיסי נסיעה ל-6 כרטיסים, וסכום הפיצוי מוערך בכ-12.7 מיליון שקל.

טרם התקבלה תגובת רכבת ישראל. (ת.א. 1161/09).