מגיע לכם

מגיע לכם מרצ על "עופרת יצוקה", מגיע לכם ש"ס כי הייתם גרידים, אבל למה זה מגיע לנו?

דב מורן הוא מנכ"ל מודו ואזרח מדינת ישראל

  1. מגיע לך, אלי ישי.

    מגיע לך, שהמפלגה שלך קטנה, מעמדה כלשון מאזניים פחת ושסר חינך בעיני אדונך. למה? כי בגלל ההתעקשות שלך לשנורר מציפי ליבני יותר (קוראים לזה סחטנות פוליטית זולה) הלכנו לבחירות יקרות ומיותרות. אלו בחירות שמחלישות את העם הזה. הן עולות הון עתק. הן גורמות לבזבוז יום עבודה לאומי 0.5% מהתל"ג פחות...

    כולנו יותר עניים, כולל אלו שאתה מייצג. המו"מ הקואליציוני החדש (כל מו"מ קואליציוני) יגרום לעוד בזבוז נורא של משאבים, תקציב וזמן שניתן היה להקצות לטיפול בבעיות האמיתיות. אנחנו נראים חלשים כלפי חוץ ואכן כל מערכת בחירות כזו מחלישה אותנו. אבל אותך ואת מפלגתך כל זה לא מעניין. מה שמעניין אתכם זה הסקטור הצר (והעדתי, עוד תופעה נוראה לה אתם נותנים יד) ש-ל-כ-ם. על כך מגיע לך, אלי ישי.

    מגיע לך אלי ישי על דבר נוסף. היית שר תמ"ת איום ונורא. לא עניינו אותך לא התעשייה, לא המסחר ולא התעסוקה במדינה הזו (אולי חוץ מהתעסוקה של משגיחי הכשרות...). זה עצוב. תרשום לפניך , אדוני, שכשההיי-טק במדינה הזו בעוד מספר שנים יהיה מין זכרון מעומעם כזה (כמו התפוזים והטקסטיל זוכרים?) ובגלל זה (או גם בגלל זה) גם לתלמידי הישיבות שלך יהיו פחות כספי תמיכה, לך, כבוד השר היה חלק נכבד בכך.

  2. מגיע לך, אהוד ברק.

    מגיע לך דווקא בגלל הכתרים האלה שקשרו לך של רציונליסט ואחד שמנתח כל דבר שמונה עשרה פעמים ומפרק 5 שעונים ב-3 דקות. מגיע לך כי אם לא ראית את המתווה הזה של ציר ביבי-ליבי-ש"ס אתה זקוק למשקפיים חדשות (שמא אוויר הפסגות במרומי בניני אקירוב קצת הרחיק אותך מאיתנו, ההמונים למטה).

    מה עשית בשבועות האחרונים? תקפת את "ציפורה". שילחת בה את העיתונאי מטעם הזה ב"הארץ" שיכתוב על הבכירים שאמרו לו (אבל בסוד... ממש בסוד... אוי לנו עם עתונאים שומרי סוד כאלה), שציפי "לא מסוגלת". סליחה, ציפורה לא מסוגלת.

  3. וגם לך, קשקשנית הצמרת, שלי יחימוביץ, מגיע.

    מדהים. היית הדוברת הראשית של המפלגה. נוכחות רדיופונית וטלוויזיונית בלי פרופורציה למעמדך ולמעמד מפלגתך והנה מגיע הכשלון הנורא של מפלגתך ונחשו... אף מילה ממך, אף שמץ היסוס, אף התבטאות על כך שאולי גם לך חלק גדול בכשלון הזה. את מתקשקשת שנים על העניים מול העשירים האלה כשהעולם כבר חווה את זה שעדיף עשירים, עניים ומה שביניהם על פני רק עניים מאוד ומספר חברי שלטון עשירים (ראה ברה"מ, ראה צפון קוריאה, ראה סין של פעם).

    לדעתך, "עשיר" היא מילה נרדפת ל"מושחת". אולי חלק מהעשירים האלה הם גם מי שיצר או ייצר מקומות עבודה? את שולחת את המפלגה שלך לאופוזיציה.

    צ'יק-צ'אק, שקלת החלטת. 5 דקות אחרי תוצאות המדגמים ברהיטות מהממת. מה בדבר שיקול הדעת? מה בדבר "מה רצו הבוחרים שלנו"? מה בדבר "מה נכון וטוב למדינה הזו" ולא רק "מה טוב למפלגה שלי"?

    אני לא מצביע ולא אצביע למפלגה שהאינטרסים של מנהיגיה הם המפלגה ולא המדינה. קחי את זה לתשומת ליבך כעוד סיבה אפשרית לכישלון רגע לפני שאת מסבירה בלי למצמץ אחרי הבחירות הבאות (ואולי רגע לפני שאת לוקחת עלייך אז להוביל את "שיקום המפלגה") למה ירדתם מ-13 מנדטים ל-9.

  4. מגיע לכם הבית הלאומי והאיחוד היהודי

    (או שמא זה "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי"). בואו הנה, לא למדתם איזה לקח? דווקא אני צריך להיות זה שמספר לכם איך חרבה ירושלים? (שנאת חינם, פרוד, פילוג, למקרה שאכן לא התעמקתם בתפילות תשעה באב). ואיך גוף שמתפלג מעז בכלל לקרוא לעצמו "איחוד"?

    אולי זו ווריאציה על הגוף המתכנה "ליכוד" שבנאום המנהיג שלו שמענו רק על "המחנה הלאומי". כלומר יש את המחנה הזה שלנו ואת "האחרים", הלא-לאומיים. אחלה ליכוד.


  5. מגיע גם לך, מרץ.

    מגיע לכם כי גמגמתם. כי ניסיתם לקחת בעלות על השלום ואסור, אבל ממש אסור שהשלום יהיה בבעלות מחנה זה או אחר ובטח שלא בבעלות מפלגה זו או אחרת. כי כשהגענו ל"עופרת יצוקה" נאלמתם דום. זה לא היה תקין.

    יכולתם לבחור בהבעת אמון מלא במבצע. עד לקווים מסוימים, מדויקים, שניתן היה להגדיר. יכולתם להתנגד נחרצות לכניסה לעזה ולהציע חלופות. יכולתם להתנגד לחלוטין. מי בעצם יודע מה היתה הדעה שלכם לגבי המבצע? ואיך אתם מתייחסים להפצצות הקסאמים על שדרות וסביבותיה? כך נפלתם במרווח בין חד"ש לבין קדימה והמרווח הזה היה צר מאוד...


  6. מגיע לכם הירוקים למיניכם.

    מה חשבתם לכם? שגם "עלה ירוק" וגם "מימד ירוק" וגם "פיל ירוק" וגם "מלפפון ירוק" (וסליחה אם שכחתי מישהו...) באמת יוכלו לעבור את אחוז החסימה?

    אם הייתם רצים כולכם ביחד, מסר אחיד, אחדות ירוקה, אג'נדה, מלכיאור מוביל, התלהבות... אז אולי... אולי היה לכם סיכוי של 10% לעבור ביחד את אחוז החסימה. בינתיים "בזבזתם" קולות לשמאל, שאתם (רובכם, אני בעצם צריך לאמר) כל כך אוהדים. הייתם הדבר ההכי נפלא שהימין הקיצוני יכול היה לעשות להגברת כוחו בבחירות האלה.

  1. מגיע גם לכם "קדימה" להיות כל כך מנצחים ולא מנצחים.

    כי כל הדיבורים על יושר ועל מנהיגות אחרת לא יכולים לחפות על התנהלות רבה מדי של העדר יושר אישי. לא שלך, ציפי, אבל של חברייך. דברים קטנים. בקבוק וויסקי מיותר במכס, קבלות כפולות על טיסות לחו"ל, שר אוצר שנחשף על קבלת תשלומים "שמגיעים לו" בהיקף ובצורה בלתי הולמים בעליל וכו' וכו'.

    דבק בכם הריח הזה של "לא כשר" ולך ציפי, יהיו כעת כמה שנים לנקות את התנועה שלך מהריח הזה.


    ו
  2. ומגיע גם לכם "המחנה הלאומי"

    כי בסופו של יום קבלתם מנהיג שפיו וליבו (אם יש לו לב...) אינם שווים ובעצם הדעות האמיתיות שלו אינן דעות בוחריו. כי כנראה, שהמנהיג שלכם מכר לכם דעות שהוא בעצם לא מאמין בהם ולכן הוא נרתע מעימות ישיר מול מתחריו.

    גם לכישרונו של איש מכירות, יהיה מוכשר ככל שיהיה, יש גבול - כמה ניתן לשקר בלי להזיע? עכשיו איש המכירות המוכשר הזה ישלם את מחיר השקר כי המטרה בסופו של דבר אינה להגיע לראשות הממשלה אלא לעשות טוב לעם הזה.

    אני מאמין שגם ביבי רוצה בזה. רוצה. ירצה. אבל הוא יהיה כבול בידי מפלגתו, בידי ליברמן, בידי ההטפה "צריך להראות להם" או "אין עם מי לדבר" או "פרס/ציפי/אהוד/קובי/בובי (מחק את המיותר) יחלק את ירושלים", באמצעות החרדה הזו שאם הוא ילך לממש את מה שהוא באמת מאמין שצריך לעשות הוא לא יהיה ראש הממשלה הבא (זה שייבחר בשנת 2011?).

ומה איתנו? מ-ה א-י-ת-נ-ו? מה עם העם הזה? האם לנו לא מגיע כבר לקבל הנהגה אמיתית? מנהיגים אמיתיים? ממשלה נטולת סחטנים? ממשלה שכל שריה נקיים עד כדי תשלום האגורה האחרונה למס ההכנסה? ראש ממשלה שכל מה שבראש שלו זה איך עושים טוב לעם ישראל, שלא מונע מחרדות ותאוות שלטון, שיודע להחליט נכון, שיביא מומחים מקצועיים ולא פוליטיקאים רודפי כיסאות? מה איתנו? לנו לא מגיע?\