בן 79 לביהמ"ש: "בעל דוכן פיס אמר שזכיתי ב-125 שקל - ונעלם עם הכרטיס שזכה ב-12.5 מיליון שקל"

שמעון וענונו טוען כי ייתכן שהפסיד לפני 5 שנים את הפרס הראשון בלוטו ; הגיש עתירה מינהלית עפ"י חוק חופש המידע לחייב את הפיס לבדוק במחשב המרכזי אם כרטיס הלוטומט שרכש לפני כ-5 שנים אכן היה הכרטיס הזוכה

שמעון וענונו (79) מהרצליה, מהמר בהגרלת הלוטו של מפעל הפיס, הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב עתירה מינהלית על-פי חוק חופש המידע, לחייב את מפעל הפיס לבדוק במחשב המרכזי שלו האם כרטיס הלוטומט שרכש לפני כ-5 שנים באחד מדוכני הפיס באזור השרון, ואשר נבדק במסוף הלוטומט של דוכן הפיס בהרצליה, זכה בפרס הראשון בהגרלה בסך 12.5 מיליון שקל.

לטענתו של וענונו, הוא ביקש מבעל דוכן הפיס המוכר לו המצוי בפינת הרחובות שדרות חן-סוקולוב בהרצליה, שאותו הכיר מהעבר, לבדוק את כרטיסו במכונת הלוטומט, ואז הבחין כי הלה איבד את עשתונותיו וגילה התרגשות רבה, אולם לאחר מכן התעשת והודיע לו כי זכה בסכום של 125 שקל אך לא השיב לו את הכרטיס ולא נתן לו את שובר הזכייה.

לדברי העותר, התנהגותו החריגה של בעל הדוכן בעת בדיקת הכרטיס טרדה את מנוחתו, ואולם כאשר שב כעבור 48 שעות לדוכן במטרה לקבל את כרטיסו ואת שובר הזכייה, מצא את הדוכן סגור ולאחר מכן התחמק ממנו בעל הדוכן בתואנות שונות ולא נתן לו כל אסמכתא לזכייתו, וכעבור מספר חודשים מכר את זיכיון דוכן הפיס שלו לאחרים.

בפנייה לבית המשפט נאמר כי זמן מה לאחר מכן פגש העותר את בעל הדוכן, וזה סיפר לו בבכי כי אשתו נפטרה בפתאומיות, ביקש את מחילתו על העוול שגרם לו והציע לשלם לו מיליון שקל ולסיים בכך את הפרשה. אולם בעל הדוכן לא עמד בהבטחתו זו והתחמק ממנו.

העותר טוען כי מאז תחילתה של פרשה זו לפני כ-5 שנים הוא אינו מוצא מנוחה לנפשו, והוא משוכנע כי נגזלה ממנו הזכייה הגדולה לה חיכה כל חייו.

לדבריו, במחשב המרכזי של מפעל הפיס חייב להיות קיים הרישום של הטופס הזוכה בפרס הגדול שנבדק במסוף הלוטומט, ומפעל הפיס יכול לדעת אם טופס זה נבדק לראשונה במסוף דוכנו של בעל הדוכן שהיה מצוי בפינת הרחובות שדרות חן-סוקולוב בהרצליה. על כן מתבקש בית המשפט להורות למפעל הפיס לחשוף בפני העותר את המידע הרלוונטי כדי לבדוק את חשדו שלפיו כרטיסו זכה בסכום גדול וכספי הזכייה נגזלו ממנו על ידי בעל הדוכן. ב"כ של הלה מכחיש בכל תוקף את טענותיו של העותר וטוען כי הינן שקריות, בדויות, מסולפות ובלתי מבוססות וכי הן פרי דמיונו. (עת"מ 1306/09).