מה לליברמן במינסק?

ליברמן אינו איש עבודה, החיים באופוזיציה פחות תובעניים מתפקיד שר האחראי למשרד

ביום שלישי היו הבחירות. אביגדור ליברמן יצא עם 15 מנדטים, שהעניקו לו, לדבריו, מעמד של לשון מאזניים. כעבור ארבעה ימים, בשיא המו"מ הקואליציוני, המריא ליברמן לשבוע של פגישות וטקסים זניחים במינסק, בירת בלארוס. למה? בהיעדר הסברים מניחים את הדעת, אפשר רק לשער, מתוך הכרת האיש, אופיו ודרך מחשבתו.

ייתכן שליברמן החליט שמוטב לו להיעדר בתקופה של תחילת המו"מ הקואליציוני. הוא מניח לאחרים להתבשל במיץ של עצמם, וכשיחזור, המפלגות האחרות כבר יהיה די מבושלות, התמונה תהיה יותר ברורה. או אז ליברמן יוכל להופיע בשטח כמו גדוד הפרשים בסרטי המערב הפרוע שבא לעשות סדר אצל האינדיאנים.

ליברמן ודאי יודע שיש בתרגיל הזה סיכון מסוים. מה יהיה אם כשיחזור, קדימה והליכוד כבר סגרו ביניהן, ואז הלך לו הקלף של הברוקר? ליברמן, כפי שעולה מנסיעתו, היה מוכן לקחת את הסיכון. ראשית, כי כנראה העריך ובצדק שזה לא יקרה כל כך מהר. ושנית, נראה לי שהוא לא ממש נבהל מהאפשרות שיישאר באופוזיציה.

אדרבא - ייתכן שליברמן חושש יותר מישיבה בקואליציה. קודם כל, מבחינה אישית, ליברמן אינו איש עבודה, החיים באופוזיציה פחות תובעניים מתפקיד של שר האחראי למשרד. ובאשר לפוליטיקה, הוא יכול להעריך שהיא מקום נוח יותר לו ולמפלגתו.

חברות בממשלה מחייבת ומגבילה, לא פשוט לבטא רעיונות מסוימים, ודאי לא בסגנון הידוע. והרי ליברמן יודע, כמו כולנו, שכוחו הפוליטי בא לו בדיוק מהאלמנטים האלה. אולי עוד כמה שנים באופוזיציה יעשו אותו עוד יותר גדול. אולי זה סוד כוחו של ליברמן, שטוב לו כך וגם אחרת. ואולי הוא נמצא שם בגלל סיבות אחרות, הרבה יותר מעניינות?

למה העיתונות לא במינסק?

מסקרן מאוד מה עושה ליברמן במינסק. לא פחות מסקרן למה אנחנו לא יודעים את התשובות העובדתיות. כלומר: איפה התחקירנות העיתונאית הישראלית? שולחים עיתונאים לרוב לאירועים זניחים. האם לאף אמצעי תקשורת אין עניין ליידע את הציבור מה ליברמן עושה - באמת עושה - במינסק? *