אולמרט מתכונן ליום שאחרי: מלבד לשכה ב-14,000 ש' בחודש במגדל פלטינום, מנהל מבלקברי פרטי מגעים לקיום הרצאות בארה"ב - כדי לממן את עורכי דינו

(עדכון) - רה"מ היוצא ייהנה כנראה מהמשבר בנדל"ן: ישלם 100 שקל למ"ר, לעומת 170 שקל למ"ר ששולמו לקומה במגדל פלטינום לפני פחות משנה ; דובי וייס, מנכ"ל פולאר השקעות, מכחיש: "אף אחד לא השכיר כלום ללשכת אולמרט, ואין אפילו מגעים. זה ברווז עיתונאי"

בעוד הדיון על גודל לשכתו העתידית של ראש הממשלה היוצא אהוד אולמרט נדחה, אולמרט לא ממתין וכבר בחר לעצמו לשכה באחד מהמגדלים היוקרתיים בתל אביב: מגדל הפלטינום ברחוב הארבעה. למרות שלא אושרה בקשתו של ראש הממשלה להגדיל את לשכתו לשטח של 170 מ"ר והיא תישאר בגודל של 140 מ"ר, הרי שראש הממשלה כבר בחר את המקום שבו הוא יעבוד החל מהשבועות הקרובים.

בנוסף, ל"גלובס" נודע כי לקראת סיום כהונתו פתח ראש הממשלה במגעים מתקדמים עם חברות לקיום הרצאות בארה"ב. לדברי גורמים ששוחחו עם ראש הממשלה באחרונה, הסביר אולמרט כי הכסף שירוויח נועד למימון עורכי הדין ששכר להגנתו.

את המגעים להתקשרויות הנוגעות לעסקיו העתידיים של ראש הממשלה לאחר סיום תפקידו, מקיים אולמרט ממייל אישי ממכשיר בלקברי פרטי, כך מספרים גורמים במשק שקיימו עם אולמרט מגעים בימים האחרונים. לדבריהם, את הפגישות הנוגעות להמשך חייו המקצועיים מקיים אולמרט בביתו ולא במשרדו.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "ראש הממשלה לא עוסק ואיננו מתכוון להתייחס לכל עניין שאיננו קשור בתפקידו הממלכתי עד לסיום כהונתו".

דמי השכירות: 14,000 שקל בחודש

המשרד נשכר עבור אולמרט מחברת פולאר השקעות שבשליטת זיל פלדמן שלה שלוש קומות בבניין שאותן היא משכירה: הקומות הרביעית, ה-15 וה-16. שכניו של אולמרט לקומה ה-15, שם תמוקם לשכתו, יהיו אינרם תעשיות בע"מ, אר פי הולדינגס, קונרס טכנולוגיות, גרינסטון תעשיות ומשרדו של העו"ד מאיר שני. על פי ההערכות, סכום השכירות החודשי עבור לשכה של 140 מ"ר בקומה ה-15 יהיה כ-14 אלף שקל, לאור ירידת המחירים בשוק המשרדים בכלל, ובאזור בפרט, לאחר שלפני פחות משנה הושכרה שם קומה תמורת כ-170 שקל למ"ר (43 דולר).

במגדל פלטינום 23 קומות בגובה כולל של 93 מטר. שטחי המשרדים בבניין מסתכמים בכ-21 אלף מ"ר ובחניון קיימות 360 חניות.

בתגובה לפניית "גלובס" אמר מנכ"ל פולאר השקעות, דובי וייס, כי "אף אחד השכיר כלום ללשכת אולמרט, ואין כרגע אפילו מגעים. הקומות מושכרות ולכל היותר הייתה אולי פנייה כללית של הממשלה שאין בה שום דבר. מדובר בברווז עיתונאי".

לפני כחודש חשף "גלובס" כי פולאר השקעות קונה לשלוש הקומות בבעלותה שבמגדל, בשטח כולל של 2,500 מ"ר, המושכרות לגורמים שונים. לדברי גורמים בשוק הנדל"ן החברה מציעה את השטחים תמורת 45 מיליון שקל, אבל לפי הערכות מדובר במחיר גבוה שבינתיים לא צפוי למשוך קונים. באפריל עברה פולאר השקעות למשרדים חדשים בבית מגדלי אור ברמת החי"ל בתל אביב, בשטח של כ-380 מ"ר. באותו זמן פורסם ב"גלובס" כי גם קבוצת שרם פודים גרופ , שבשליטת יצחק שרם ויאיר פודים, מעמידה למכירה את שתי קומות המשרדים שבבעלותה במגדל פלטינום.

נודע כי גם חברת כור , שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, מתכוונת למכור את שטחיה במגדל, שמשתרעים על פני 1,670 מ"ר בשתי קומות. החברה טרם נקבה במחיר מכירה אולם בשוק הנדל"ן מעריכים כי החברה תוכל לקבל על שטחים אלה 26 מיליון שקל, בתוספת מקומות חנייה.