נתניהו הציע לפישר את תיק האוצר - פישר סירב; רה"מ המיועד הציע לו קדנציה נוספת כנגיד בנק ישראל

בעבר אמר נתניהו לא פעם כי הוא שואף להיות ראש ממשלה ושר אוצר גם יחד ; הנגיד אמר כי הוא לא מעוניין בתפקיד פוליטי ; נתניהו הקים את צוותי המו"מ - כפי שפורסם אתמול לראשונה ב"גלובס" למודי זנדברג מייעד נתניהו תפקיד מרכזי בלשכתו ובין היתר נשקל מינויו למזכיר הממשלה

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

בנימין נתניהו מתחיל בחלוקת התיקים: במסגרת המשא ומתן על הקמת ממשלה צרה או רחבה, לחדשות 2 נודע כי יו"ר הליכוד פנה לנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בהצעה מפתה במיוחד.

בפגישה שנערכה היום (ג') בין השניים, לאחר פגישתו של ראש הממשלה הנכנס עם שר האוצר הנוכחי, רוני בר-און, הציע נתניהו לנגיד להיות שר האוצר הבא של ישראל. מדובר בצעד די מפתיע, מכיוון שבעבר התבטא נתניהו לא פעם ואמר כי הוא שואף להיות ראש ממשלה ושר אוצר - גם יחד.

פישר השיב כבר באותה פגישה, שנערכה בחלקה בארבע עיניים, "תודה - אבל לא תודה". לדברי הנגיד, הוא לא מעוניין בתפקיד פוליטי כמו תיק האוצר בממשלת נתניהו המתגבשת. בנוסף הציע לו נתניהו להמשיך בקדנציה נוספת כנגיד בנק ישראל.

בסביבתו של יו"ר הליכוד הודיעו כי נתניהו הקים שני צוותים מיוחדים, אחד למו"מ על הרכבת הממשלה, ושני לתפקיד הכנת תוכנית הפעולה של הממשלה הבאה. הצוות הראשון, להקמת הממשלה, מונה את עו"ד יעקב נאמן, נתן אשל, ח"כ גדעון סער, ח"כ זאב אלקין ועו"ד מודי זנדברג. את עבודת הצוות ירכז ח"כ סער. את עבודת הצוות השני, שזכה לשם הציורי "צוות 100 הימים", ירכז ח"כ יובל שטייניץ. בתוך כך, ביום שישי אמורים לשוב ולהיפגש נתניהו ויו"ר קדימה ציפי לבני. בהמשך השבוע, ייפגש נתניהו גם עם יו"ר העבודה, אהוד ברק.

כפי שפורסם אתמול לראשונה ב"גלובס", לזנדברג מייעד נתניהו תפקיד מרכזי בלשכתו ובין היתר נשקל מינויו למזכיר הממשלה. המו"מ הקואליציוני ייפתח מחר עם פגישתם של נציגי הליכוד עם נציגי ישראל ביתנו.