הישראליות נערכות לקרב

קולקציות הקיץ של קסטרו ושל גולף מחזירות מלחמה ל-H&M ולגאפ, שמתכננות לפתוח סניפים בארץ

כשמותגים כמו גאפ ו-H&M מגיעים לארץ, התחרות בענף האופנה עולה שלב. רשתות האופנה המקומיות חייבות להוריד את הכפפות ולתת את כל מה שיש להן. בזמן שהדוברים שלהן משחררים הצהרות לתקשורת בנוסח "תחרות זה דבר מבורך", בעלי הרשתות והמותגים מנסים להסתיר רעד קל שנגרם בעקבות הקומבינציה הלא פשוטה של המשבר הכלכלי, בשילוב עם כניסתם של שחקני מפתח חיצוניים לשוק המקומי.

אם משווים את קולקציית הקיץ של גולף לזו של גאפ, ואת קסטרו לזו של H&M, מגלים שהרשתות הישראליות נותנות פייט ראוי. בהישרדות כמו בהישרדות, קאניבה מול בארו, קולקציה מול קולקציה, ראש בראש. אותו קהל יעד. אותו טווח מחירים. בעוד מספר עונות נוכל לסמן את המנצחים ולדעת אם שחקני היבוא גברו על המקומיים במגרש הביתי שלהם או שהקהל נשאר נאמן לרשתות הישראליות.

בינתיים, עד לכניסתן של שתי הקנדידטיות, קולקציות הקיץ של קסטרו ושל גולף נראות מבטיחות מתמיד.

הרבה מיני-קולקציות

בקסטרו, קולקציית הגברים משופעת בברמודות ובסווצ'רים עם משבצות מרומזות, לצד בלייזרים מדליקים ומכנסיים קלאסיים שמרכיבים שיק לונדוני ברלינאי, מעילי רוח קלילים באובר-סייז, קפוצ'ונים מניילון בצבעי אלקטרה חזקים ונכונים, טי-שירטים עם הדפסים מפתיעים וסנדלים תנ"כיים עם רצועות עור עבות.

אחרי תצוגת האופנה של קסטרו שהתקיימה לפני כשבועיים, החברה ספגה - שלא בצדק - ביקורת מצד מבקרי האופנה, על כך שבגזרת הגברים אפשר לזהות העתקות מבתי אופנה גדולים (דיור הום ודולצ'ה וגבאנה). צריך להבדיל בין שכפול לבין השראה. אחרי הכל, כולנו ניזונים מאותם מקורות השראה ומושפעים מאותם טרנדים. האינטרפרטציות שנעשו על-ידי מעצבי קסטרו נולדו מתוך ההשראות הללו, אבל לא שוכפלו.

בקולקציות הנשים ישנם מכנסיים עם ווליום באזור המפשעה, מכנסי חיתול בגזרת רכיבה מכותנה ומדנים, שמלות קימונו עם הדפסי פרחים יפניים, מכנסונים ואוברולים קצרים. היתרון הגדול שבקולקציה הוא המנעד הרחב שמורכב מהרבה מיני-קולקציות, כך שאין הרבה חתיכות מאותו דגם, אבל במקביל יש מבחר רחב של סגנונות שפונים לקהל יותר רחב, כשהמטרה היא שכל מי שנכנס לאחת מחנויות הרשת לא יוכל שלא למצוא לו פריט שהוא אוהב.

בקולקציית הג'ינסים, קסטרו הפתיעה השנה עם גזרות מצוינות, עם הרבה שטיפות וכביסות, הרבה ג'ינסים בהירים וג'ינסים עם קרעים, כשגולת הכותרת היא בג'ינסים בגזרת החיתול, שיושבים על הגוף בצורה מושלמת, ובג'ינס סקיני לנשים ולגברים שעשוי מבד דקיק עם סאטן במראה סייברי. כל גזרה זכתה לשם מהתנ"ך, מה שמקל על החיפוש. אם את יודעת שהגזרה שהכי מחמיאה לך היא רייצ'ל ושהמידה שלך היא 38, מיד תדעי מה לבקש, ואז נותר לך רק לבחור בין השטיפות והצבעוניות השונה בתוך גזרת הרייצ'ל שלך ואת לא צריכה להתענות שוב במדידות של גזרת מישל, נועה וכל נשותיו של המלך שלמה.

ד'קטים דו-צדדיים

גם בגולף דייקו עם קולקציית קיץ לא רחבה, אבל מוצלחת. בלייזרים לנשים עם הדפסי משבצות בחרדל וורוד מעושן, סריגי קורל ושמלות מיני מדליקות, מכנסונים קצרצרים ולבנים, ווסטים מפוספסים וסריגים דקיקים עם שרוולי עטלף ופתחים נדיבים.

לגברים מציעים בגולף מכנסי פשתן בגוונים בהירים, סריגים עם רמיזה של מעוינים, חולצות מכופתרות, אפודות עם משחקי דפוס קלילים וברמודות. כל הבטנות מטופלות בצורה מוקפדת, וחלק מהז'קטים הקיציים ניתנים ללבישה משני הכיוונים. בגולף מכוונים לפריטים בסיסיים. הם לא מתיימרים להיות טרנדיים או מתריסים. הם יודעים במה הם טובים והם עושים בנישה הזאת עבודה מצוינת, שמאפשרת להם לתת פייט הולם לרשת גאפ שחדרה לשוק הישראלי. המאבק הצפוי בין שתי הרשתות יתקיים סביב נושא המיצוב של שני המותגים, ופחות סביב ההיצע האופנתי שלהם. *

בגוף הם מבינים

שורה ארוכה של מעצבי אופנה צבעו בצבע גוף את הבגדים והאקססוריז שלהם לקיץ

אחד הטרנדים הבולטים בקיץ הקרוב, הוא אלפי פריטים שגודשים את החנויות ויש להם מכנה משותף אחד: כולם עונים להגדרה של צבע מייק-אפ או צבע פודרה.

צבע העור הזה כבש את לבם של מעצבים כמו סטלה מקרתני, גוטייה, זאק פוזן, בלנסיאגה ועוד שורה בלתי-נדלית של מעצבי אופנה, שצבעו את הבגדים שלהם ואת כל שורת האקססוריז שכוללת תיקים, נעליים ותכשיטים, בצבע גוף.

במבט ראשון זה נראה מאיים, כאילו דנו אותנו לחיוורון לא מחמיא, אבל התוצאות בשטח אחרות. צבע המייק-אפ מתגלה ככזה שמוציא ממך חיות בלתי מוסברת ומאיר לך את הפנים בלי קשר לגוון העור שלך או לצבע השיער. שווה לנסות, זה מפתיע. *

אני קלאודיה

בתי האופנה שאנל ואיב סן לורן בחרו בנשים בשלות לקדם את הקמפיינים החדשים שלהם

רבות דובר על הקאמבק של נבחרת דוגמניות-העל משנות ה-80 וה-90, שחזרה לככב בקמפיינים הנחשקים של עולם האופנה. בשנה שעברה זה התגלה כדבר הכי חם והכי נכון (כריסטי טרילינגטון לאסקדה, נעמי קמפבל לאיב סן לורן, אווה הרציגובה ללואי ויטון, קלאודיה שיפר לשאנל), והשנה אנחנו מגלים שהקאמבק יותר ממושך ממה שצפו.

לאור העלייה בנתוני המכירות, שתמכה בבחירת המעצבים בנשים בשלות סביב גיל ה-40, בית האופנה של איב סן לורן, שבחר אשתקד בנעמי קמפבל, ממשיך באותה אסטרטגיה ובחר בקלאודיה שיפר כמובילת הקמפיין החדש של המותג היוקרתי, שצולם על רקע השלט של HOLLYWOOD.

גם בשאנל העדיפו אישה בשלה, וג'רי הול בת ה-52, נערת הגלאם של שנות ה-80, נבחרה להיות מושא הפנטזיות החדש בסדרת צילומים מדהימה בקטלוג האביזרים החדש של שאנל. קרל לגרפלד צילם בעצמו את הול בשחור-לבן, כשהוא מנציח את הקונספט של סיפור אהבה בין אישה מבוגרת לנער צעיר, הדוגמן ההורס באפטיסט ג'יאביקוני. דמי מור ואשטון קוצ'ר גילו את זה הרבה קודם. *