הניצחון של עמוס שפירא

מהיום שנכנס לתפקיד, שפירא חיכה ליום שבו ייזכר כמי שהחזיר את סלקום למובילות

נכון, יש לו 300 אלף מנויים יותר מאשר לפרטנר. נכון, יש לו פעילות תקשורת נייחת גדולה פי ארבעה מפרטנר, והרבעון הרביעי שלו היה דווקא פחות טוב משל פרטנר, ובכל זאת, עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, הוא המנצח של השבוע ושל שנת 2008 מבין החברות הסלולריות, כי בסיכום השנתי סלקום הצליחה לעקוף את פרטנר בהכנסות, ב-EBITDA, וגם לא הפסידה לפרטנר בניידות המספרים - כפי שהעריכו רבים.

בדוחות שפורסמו השבוע עלה כי שפירא מנצח גם בשכר: הוא הרוויח ב-2008 שכר שעלותו קרובה למיליון שקל בחודש, כולל בונוסים.

מהיום הראשון ששפירא נכנס לתפקידו בסלקום, לפני 3 שנים, הוא חיכה ליום הזה שבו הוא ייזכר כאיש שהצליח להחזיר את סלקום לעמדת מובילות בשוק הסלולרי, גם אם זה ניצחון בנקודות.

שפירא הוא תופעה יוצאת דופן מבין המנכ"לים בשוק הסלולר. זה לא רק הססגוניות של האיש, הפיוז הקצר, וההבנה העמוקה שלו בשיווק. זה בעיקר האנרגיות הבלתי נגמרות והיכולת הנדירה הזו לקחת את עצמו מבלי להעמיס עליו טונה של חשיבות עצמית. אז נכון שהמותג סלקום טרם ניצח את המותג פרטנר, אבל מבחינתו של שפירא זו טעות בסקרים. כי הוא לא מוכן לקבל סקר שאומר ההיפך ממה שאומרות התוצאות הכספיות.

ודבר אחד נוסף שיש לו לשפירא, זו היכולת לא להתפתות ולהגיב לכל מהלך של המתחרים. הכניסה של פרטנר לתחום ה-ISP והטלפוניה לא גררה אותו להיכנס לשם, כי הוא עומד על כך שאין כדאיות כלכלית. לא תמיד מה שנכון לחברה מסוימת טוב לחברה המתחרה, אבל האם הוא צודק, רק ימים יגידו.