היום שאחרי צנגן: זכיינית ערוץ 2 רשת תמנה מנכ"ל חדש תוך 10 ימים

בשל חילוקי דיעות בין בעלי המניות ברשת, אביב גלעדי ואודי אנג'ל, לא מן הנמנע כי בשלב ראשון ימונה מנכ"ל זמני, עד שבעלי המניות יסכימו ביניהם על זהות המנכ"ל הקבוע

מינוי מנכ"ל לזכיינית ערוץ 2 רשת במקומו של יוחנן צנגן יתבצע בתוך 10 ימים מהיום, גם אם בתחילה יהיה מדובר בממלא-מקום למנכ"ל - כך הוחלט על-ידי בעלי המניות ברשת. ל"גלובס" נודע כי מאחר שקיים סיכוי כי לא תהיה הסכמה מיידית בקרב בעלי המניות בזכיינית על זהות המנכ"ל, לא מן הנמנע כי תחילה יוחלט על ממלא-מקום.

כפי שפורסם ב"גלובס" - אביב גלעדי, המחזיק ב-20% ממניות רשת, הוא בעל המניות היחיד בחברה שסירב להזרים כסף במסגרת ההזרמה שבוצעה בימים האחרונים על-ידי בעלי המניות בהיקף של 10 מליון שקל. על-פי תקנון השותפות, ניתנה לגלעדי ארכה נוספת להזרמה, אולם גם היא פקעה. יחד עם זאת, דילול מניות - אם יהיה - יכול להתבצע על-פי התקנון רק בעוד שנה.

יחד עם זאת - לאודי אנג'ל, המחזיק ב-51% ממניות רשת, אין אינטרס לבצע דילול מניות, שכן הוא הגיע לתקרת האחזקות שלו ברשת המותרת לו על-פי חוק, כך שבכל מקרה, אם אחזקותיו של גלעדי ידוללו - הן יועברו לידי נאמן, ולאנג'ל לא תהיה כל השפעה עליהם.

אחת הסיבות לאי-הזרמת הכספים על-ידי גלעדי נוסעת מרצון לבצע שינוי בהנהלת רשת. כבר לפני למעלה משבועיים העביר גלעדי מכתב בעניין לבעלי המניות, בו הוא מבהיר כי יש לבצע שינוי בהנהלה. סיבה נוספת לאי-ההזרמה היא דרישתה של מועצת הכבלים והלוויין מגלעדי למכור את אחזקותיו ברשת, לאור אחזקות צולבות שלו בערוצים המשודרים בכבלים ובלוויין.

כך או כך, כפי שפורסם ב"גלובס" - מנכ"ל רשת, יוחנן צנגן, הודיע לפני שבוע על התפטרותו מהתפקיד, ובמקביל - גלעדי מנסה לשכנע את מועצת הכבלים לבחון מחדש את כל נושא הבעלויות וספירת הערוצים. אם אכן יבוצע שינוי בכללי הבעלות הצולבת, לא מן הנמנע כי גלעדי יהיה מעוניין אף להגדיל את חלקו ברשת.

כאמור, בימים האחרונים הסכימה הנהלת רשת כי ההחלטה על מנכ"ל החברה תתקבל בהסכמת כל השותפים, וכי בתוך 10 ימים צפויים בעלי המניות ברשת להודיע על מנכ"ל. במקביל, צנגן ימונה לדירקטור ברשת, ובימים אלה נבדקת הפרוצדורה האם קיים מנגנון למינויו של צנגן גם כסגן יו"ר רשת.

בימים אלה נבחנים מספר מעומדים לתפקיד המנכ"ל. אחת השאלות המהותיות שנבחנת בעניין זה היא האם למנות מנכ"ל מתוך החברה או מחוצה לה. בעניין זה הועלו מספר שמות ובהם גם שמו של אבי צבי, מנהל העסקים של עופר מדיה שבבעלות אנג'ל וסמי עופר, ואף שמו של מנכ"ל קשת לשעבר, אורי שנער. מתוך רשת הועלו שמותיהם של המשנה למנכ"ל, אילן טוביהו, ושל המשנה למנכ"ל לענייני תוכן, שירה מרגלית.