לשכת רואי החשבון בארה"ב החליטה לאפשר לחברות האמריקניות מרחב תמרון גדול יותר בעניין שערוך נכסיהם

ההחלטה שהתקבלה היום תכנס לתוקף ברבעון הנוכחי ; ההקלות צפויות להביא לשיפור במאזניהם של הבנקים הנגועים בכמות אדירה של נכסים אשר שיערוכם בשיטת שווי השוק (Mark to Market) גררה את הבנקים להפסדי עתק

לשכת רואי החשבון בארה"ב (FASB) החליטה לאפשר לחברות האמריקניות מרחב תמרון גדול יותר בעניין שערוך נכסיהם, ההחלטה שהתקבלה היום תכנס לתוקף ברבעון הנוכחי. ההקלות צפויות להביא לשיפור במאזניהם של הבנקים הנגועים בכמות אדירה של נכסים אשר שיערוכם בשיטת שווי השוק (Mark to Market) גררה את הבנקים להפסדי עתק.

הדירקטוריון של לשכת רואי החשבון בארה"ב הצביעה לטובת אימוץ קווים מנחים חדשים תחת חוקי החשבונאות הנקראים Mark to Market, אשר דורשים מהחברות להעריך את נכסיהם לפי המחיר המשקף את תנאי השוק הנוכחיים.

השינויים יאפשרו להעריך את הנכסים לפי השווי אשר היה מתקבל במידה והיו נמכרים במחיר "סביר", וזאת לעומת שיערוך לפי שווי ממכירות מאולצות או בעייתיות.

חוקי ה-Mark to Market אילצו את הבנקים לבצעה מחיקות שווי חדות בחלק מהנכסים המצויים במאזניהם, בעיקר ני"ע מגובי משכנתאות הסאב פריים בעלות הסיכון הגבוה. המערכת הבנקאית והמחוקקים משתי המפלגות בבית הנבחרים בארה"ב הם שדרשו את ההקלות בלשון החוק. על פי ההערכות כ-2 טריליון דולר של נכסים ששווים צנח, נצמדו לספרי הבנקים.

נציין כי אישור ההחלטה על ההקלות בחוקי החשבונאות בארה"ב ביחס לגמישות בשיערוך הנכסים מקפיץ את מניות הבנקים בארה"ב, וגורר את השוק כולו לעליות שערים חדות.