גבריאל גרסיה מארקס מכחיש את השמועות: "אני עדיין כותב"

בעולם הספרות התחילו להספיד את הסופר הגדול, זוכה פרס נובל לספרות 1982, לאחר שהסוכנת הספרותית שלו, אמרה בשבוע שעבר לעיתון צ'יליאני שהיא לא חושבת שמארקס יכתוב

בניגוד לשמועות שמילאו את העיתונים בשבועות האחרונים, אומר הסופר גבריאל גרסיה מארקס, מחבר "מאה שנים של בדידות", "אין לקולונל מי שיכתוב אליו", "אהבה בימי כולרה" וספרים רבים אחרים, בראיון לעיתון קולומביאני, כי: "הדבר היחיד שאני עושה זה לכתוב".

בעולם הספרות התחילו להספיד את הסופר הגדול, זוכה פרס נובל לספרות 1982, לאחר שהסוכנת הספרותית שלו, אמרה בשבוע שעבר לעיתון צ'יליאני שהיא לא חושבת שמארקס יכתוב עוד, והביוגרף שלו, ג'ראלד מרטין, אף הוסיף כי זה "לא יהיה מצער מדי, כי גורלו של סופר הוא לסיים את הקריירה הספרותית שלו שנים רבות לפני סיומם של חייו".

מסתבר שלא זה מה שחושב מארקס עצמו, וכשצלצל אליו עיתונאי מהעיתון הקולומביאני "אל טיאמפו" וביקש ממנו לענות על כמה שאלות, ענה לו הסופר הידוע בריאליזם הפנטסטי שלו: "צלצל אלי מאוחר יותר, אני כותב כעת". כשענה לבסוף, הוא הזים את השמועה במילים "לא זו בלבד שזה אינו נכון, אלא שאני לא עושה דבר מלבד כתיבה".

מארקס הזועם, ענה על השאלה האם נכונה השמועה שלא יפרסם יותר ספרים, במילים "אני סופר, לא מוציא לאור. הדבר היחיד שאני יודע הוא שהעוגה שהכנסתי לאפייה בתנור, מוכנה לאכילה".