תקלה בשרתים מנעה מלקוחות בנק מזרחי טפחות לבצע פעולות בחשבונם באמצעות שירותי האינטרנט

במסגרת התקלה, לקוחות שביקשו לבצע פעולות בניירות-ערך, נזרקו מהמערכת בשלב בו לחצו על אישור הפעולה ; לקוח הבנק ל"גלובס": "הם זרקו אותי לכלבים" ; מדוברות הבנק נמסר בתגובה: מספר הלקוחות שנתקלו בבעיה נאמד בעשרות ; בהמשך לדיווחים על תקלה גם בדיסקונט: "אין ולא היתה תקלה באתר ב-24 השעות האחרונות"

תקלה בשרתי בנק מזרחי טפחות מנעה הבוקר (א') מלקוחות המנויים לשירותי האינטרנט ושירות ה-PC (גישה ישירה למחשב הבנק שלא באמצעות אתר האינטרנט שלו, א"ו) לבצע פעולות בחשבונם. על-פי עדויות של לקוחות שהגיעו ל"גלובס", ממרכז התמיכה של הבנק נמסר מטעמה כי שרתי הבנק קרסו. בשעה זו השירותים חזרו לפעילות תקינה הכוללת מתן מידע וביצוע פעולות.

במסגרת התקלה, לקוחות שביקשו לבצע פעולות בניירות-ערך, נזרקו מהמערכת בשלב בו לחצו על אישור הפעולה. מספר הלקוחות המחוברים לשירותים הללו נע בין 100-300 אלף לקוחות, על-פי ההערכות.

עוד עולה מאותם הלקוחות כי תלונות הופנו למחלקת תלונות הציבור וכי לקוח המתעקש לקבל תשובה מחייבת יותר, מופנה לתנאים המשפטיים עליהם חתם בתנאי בפעולה באמצעות חשבון מקוון, ואלה, לטענת הבנק, משחררים אותו מאחריות למחדל. במקרה אחר, הבעיה היתה טמונה במאגר המידע, אשר תקלה בו לא הראתה את כמות ניירות-הערך המעודכנת בזמן אמת לאותה מנייה לצורך ביצוע פעולת מכירה - גם באמצעות הסניף.

דובר הבנק מסר בתגובה כי התקלה ארכה 40 דקות והתמקדה בחוסר היכולת להתחבר באמצעות שרת אחד, כך שההנחה היא שרק שישית מהלקוחות שניסו לקבל שירות בזמן התקלה נתקלו בבעיה. לבנק היה ידוע על תור של עשרות לקוחות למוקד הטלפוני של הבנק בשל התקלה.

עוד נמסר מהבנק, כי לשירותים קיימות חלופות זמינות. המוקד הטלפוני תוגבר על מנת לתת מענה, נוסף על השירות בסניפים. לשאלת "גלובס" האם יינתן פיצוי נאמר כי ההערכה כי מדובר בעשרות לקוחות ו"אינני יודע עד כמה הדבר דורש טיפול מיוחד".

נציין בהקשר זה, כי המצגת שעולה מפניות ל"גלובס" היא אחרת והביטויים שנשמעו היו קשים. אחד הלקוחות צוטט באומרו כי "הם זרקו אותי לכלבים" ואחר ציין בפנינו כי "מנהלת התמיכה מסרבת לדבר עם הלקוחות. היא חשובה מידי".

תקלה - גם בדיסקונט?

בתגובה לתגובות לידיעה לגבי תקלה באתר בנק דיסקונט , נמסר מדוברות הבנק כי "אין ולא היתה שום תקלה באתר הבנק ב-24 השעות האחרונות". מבדיקת "גלובס" עולה כי אתר בנק דיסקונט זמין לקבלת מידע ולביצוע פעולות.

ואולם, גם לקוחות בנק דיסקונט התלוננו לגבי בעיות שהתעוררו במהלך 24 השעות האחרונות בביצוע פעולות קניה ומכירה באתר של בנק דיסקונט. על פי המידע שהגיע לידי "גלובס" מדובר ב"זריקה" של הלקוחות מהאתר בשלבים שונים של ביצוע פעולות קנייה ומכירה שבוצעו אמש (מוצ"ש) והבוקר.

נציין, כי מבין הפניות הרבות שעלו וממשיכים לעלות בפנינו עולה כי הרבה מהמרמור של הלקוחות נובע מחוסר יכולתם למכור את מניות אפריקה ישראל , שנסחרה היום בירידות שערים משמעותיות, במסחר עצבני ובמחזור גדול במיוחד - יום מסחר אחר לאחר שרשות ניירות-הערך הודיעה על פתיחת חקירה בעקבות הזינוקים העצומים שרשמה מניית חברת הנדל"ן בתקופה האחרונה.

אם נתקלתם בתקלות נוספות בשירותי הבנקים, אתם מוזמנים לפנות למערכת אתר "גלובס" בדואר אלקטרוני ולהשאיר את פרטי ההתקשרות - על מנת שנוכל לברר עמכם את המידע.

מזרחי טפחותמזרחי טפחות