"אם שכירים יתחילו לדווח כדי לקבל החזר הוצאות טיפול בילדים - מס הכנסה יוכל לגלות עליהם עוד דברים, כמו עבודות מהצד"

בכיר לשעבר באוצר ל"גלובס": "לא ברור לי למה האוצר נכנס לכזו מגננה בנושא הכרה בהוצאות טיפול בילדים; בפועל, רבים לא יגישו דו"חות כי הם לא רוצים את מס הכנסה על הראש שלהם"

"לא ברור לי למה האוצר נכנס לכזו מגננה בנושא הכרה בהוצאות טיפול בילדים. בפועל יתברר כי ה'שד' אינו נורא כל-כך, ורק מעטים מבין השכירים יגישו דו"ח כדי לקבל החזר". כך מעריך בכיר לשעבר במשרד האוצר, בהתייחס לפסק הדין של בית המשפט העליון שאישר הכרה בהוצאות על מטפלות לצורכי מס.

לדעת הבכיר לשעבר באוצר, רשות המסים דווקא צריכה "לקפוץ על המציאה". הכוונה לכך שבמטרה לקבל החזר עבור הוצאות טיפול בילדים, שכירים רבים יידרשו להגיש דו"ח למס הכנסה. לדברי הבכיר לשעבר: "זו הזדמנות להכניס לרשת המס המון אנשים שלא נמצאים בה היום. פתאום יהיה אפשר למצוא כל מיני דברים נוספים, כמו עבודות נוספות מהצד, נכסים נוספים. כשיש לך נתונים, יש לך גם אפשרות לבדוק מעבר לכך.

"האוצר נלחם כעת במשהו שאפשר למנף אותו, כי כיום ציבור השכירים שמרוויח עד 400 אלף שקל - לא מחוייב להגיש דו"חות ולא מגיש. אם הם יגישו, מס הכנסה רק הרוויח. בפועל, להערכתי, רבים לא יגישו דו"חות - כי הם לא רוצים את מס הכנסה על הראש שלהם".

המשמעות היא שלמרות שפוטנציאלית יש ציבור גדול שיהיה זכאי להחזרים בגין הוצאות טיפול בילדים, בפועל רק מעטים ידרשו את ההחזר.

לדברי הבכיר לשעבר, בשנות ה-90 רשות המסים פתחה במהלך שנועד להכניס את רופאי השיניים לרשת המס, ואיפשרה לציבור לדרוש החזר על טיפולי שיניים ומשקפיים, כנגד קבלות. בפועל רק מעטים עשו זאת, ובסופו של דבר המהלך בוטל כי התברר כלא כדאי.