הבנקים ישתפו פעולה עם השב"כ בתחום אבטחת מידע

הנחייה חדשה של המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, מורה לבנקים להתחיל להעביר מידע לרשות לאבטחת מידע בשירות הביטחון הכללי

הבנקים יתחילו לשתף פעולה עם השב"כ בתחום אבטחת המידע. הנחייה חדשה של המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, מורה לבנקים להתחיל להעביר מידע לרשות לאבטחת מידע בשירות הביטחון הכללי.

מההנחיה שהוציא בנק ישראל עולה כי על הבנקים להעביר מידע על אודות אירועים חריגים ותקלות שאירעו במערכות IT (טכנולוגיות מידע) הפועלות בבנקים וכן מידע נוסף הנדרש על אודות מערכות ה-IT שברשותם. המידע יועבר לרשות לאבטחת מידע בשב"כ דרך הפיקוח על הבנקים ובהתאם לשיקול דעתו. בבנק ישראל טוענים כי המידע שיועבר לא יכלול פרטים שיש בהם כדי לזהות לקוח או קבוצת לקוחות של הבנק. לטענת בנק ישראל, התחייב השב"כ כי המידע שיועבר אליו לא יגיע לצדדים שלישיים.

הבנקים משמשים באופן תדיר יעד לניסיונות פריצה למערכות מחשב, ניסיונות הונאה מקוונים מסוג פישינג (PHISHING), ניסיונות להתחזות וגניבת זהות ברשת האינטרנט והשגת מידע רגיש כגון סיסמאות, מספרי חשבון ופרטי אשראי של לקוחות.

בפיקוח על הבנקים מסבירים כי "יש חשיבות גבוהה בעמידות מתמשכת של מערכות המחשוב בבנקים והגנה עליהן מפני פגיעת גורם עוין או בלתי מוסמך". בפיקוח סבורים כי שיתוף פעולה עם השב"כ המתמחה בתחום זה יביא לשיפור היערכות הבנקים בנושא אבטחת מערכות מחשב חיוניות. עוד מסבירים בבנק ישראל כי הרשות לאבטחת מידע בשב"כ רשאית בתוקף חוק לתת הנחיות מקצועיות בכל הנוגע לפעולות אבטחה, בקרה ודיווח במערכות ממוחשבות חיוניות.