הלחץ של לימור לבנת עבד: תקציב משרד הספורט יגדל ב-42%

יעמוד השנה וגם ב-2010 על 67 מיליון שקל, ויהיה הגבוה ביותר מזה שש שנים ■ עם זאת, הכוונה של האוצר לבטל את הקלות המיסוי לספורטאים הזרים נותרה בעינה

לימור לבנת פתחה את הקדנציה במשרד הספורט עם הצלחה אחת יוצאת דופן: תקציב משרד הספורט לשנת 2009 יעמוד על 67 מיליון שקל. המשמעות היא שדווקא בתקופה של קיצוצים ומיתון, יקבל משרד הספורט תוספת של כ-20 מיליון שקל לשנה שמהווה עלייה של 42% לעומת תקציב הספורט של השנה שעברה. תקציב המשרד לשנת 2009 יהיה הגבוה ביותר מזה שש שנים, כאשר החתימה עם האוצר מבטיחה כי גם ב-2010 תישמר אותה רמת תקציב. מי שיהיה אמון על חלוקת הכספים וההחלטה לאן להפנות את המשאבים הוא מינהל הספורט.

"ישנה חשיבות גדולה להגדלת התקציב של הספורט בישראל", מסרה השרה לבנת. "התקציב החדש כולל תוספת משמעותית של 20 מיליון שקל לספורט, בנוסף ל-47 מיליון שקל שניתנו עד כה, והוא יסייע בפיתוח ענפי ספורט נוספים ובפיתוח תשתיות בפריפריה. בכוונתי להמשיך ולפעול לקידום הספורט בישראל".

מלבד ההצלחה בגזרת התקציב, הצליחה לבנת לבטל גם את הרעיון של האוצר להטלת מיסוי על הזכיות בהימורים, דבר שעשוי היה להוריד משמעותית את הכנסות מועצת ההימורים וכנגזר מכך את הכסף שהיה מועבר לספורט.

עם זאת, מי שצפוי לספוג את עיקר הנזק מהחלטות האוצר הן הליגות והקבוצות המקצועניות בישראל, זאת אחרי שההחלטה של האוצר לביטול הקלות המיסוי על ספורטאים זרים נותרה בעינה. המשמעות היא שכבר בעונה הבאה יושווה שיעור המס של ספורטאים זרים שמגיעים לשחק בישראל לזה של השחקנים הישראלים. נכון להיום, תקנות המס קובעות כי השיעור המרבי לספורטאי זר ב-3 השנים הראשונות שלו בישראל יעמוד על 25% בלבד.