האם פורטל נענע10 ישיק את הטוויטר הישראלי?

לאחרונה רכש נענע10 תריסר דומיינים עם שמות המזכירים את השם twitter, ובכוונתו להשיק אפליקציה המבוססת על טוויטר שתתמוך בעברית ■ לפי סקר TIM האחרון, רק 1% מהגולשים בישראל רשומים לטוויטר

האם פורטל האינטרנט נענע10 עומד להשיק את הטוויטר הישראלי? ל"גלובס" נודע כי בשבוע האחרון רכש נענע10 כתריסר דומיינים, בהם ניתן למצוא את המילים tweet10, toki, twito, talker ו-tweeter, אשר מזכירים בשמם את שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר.

על-פי הערכות, השירות החדש יהיה למעשה אפליקציה שתתבסס על ה-API של טוויטר ותתלבש על השירות המקורי, בדומה לעשרות האפליקציות שכבר קיימות היום, מתממשקות עם השירות המקורי ומעשירות את חוויית המשתמש.

אפליקציה זו תתמוך בממשק בעברית ותפתור את המגבלות הקיימות בשירות, כגון משפטים נשברים, עימוד משמאל לימין ואי-תמיכה ב-SMS מהמכשירים הסלולריים של המשתמשים. אפשרות התמיכה במכשירים סלולריים מקומיים, יש לציין, יאפשר לנענע10 להגדיל את מקורות ההכנסה שלו מאפיקים סלולריים.

מסקר TIM לחודש אפריל עולה כי רק כ-1% מכלל משתמשי האינטרנט בישראל רשומים לטוויטר, ועל-פי אפליקציית Twitter Counter, אשר מאפשרת לסווג את משתמשי האינטרנט על-פי מיקומם הגיאוגרפי, עולה כי רק אלפים בודדים משתמשים בטוויטר בישראל. ההערכה היא כי אחת הסיבות למיעוט המשתמשים נובעת מכך שהממשק של השירות אינו תומך בעברית בצורה ראויה, עובדה שמהווה חסם כניסה עבור משתמשים רבים.

אין זו הפעם הראשונה שבה אתר ישראלי מנסה להשיק מוצר מקומי המקביל לטוויטר. ב-2007 השיק תפוז את שירות Snooz, שאיפשר לגולשים להודיע לחברים שלהם מהם עושים, דרך האתר או בעזרת מכשיר הסלולר, באמצעות שליחת הודעה בת 140 תווים. אולם, אז דובר בשירות עצמאי שלא התממשק עם טוויטר, ועל כן לא נחל הצלחה מרובה.

מנענע10 נמסר בתגובה: "במסגרת החדשנות שחרתנו על דגלנו, אנחנו בוחנים כניסה למספר תחומים חדשים".