מעצרו של דודו טופז הוארך ב-8 ימים; השופט: "הוא ראש הפירמידה, הראיות מוצקות"

גלובס tv(עדכון) - צפו בווידיאו במפגש בין דן מרגלית לאחיו של דודו טופז הבוקר בביהמ"ש ■ טופז נעצר אתמול בחשד למעורבות בתקיפת אבי ניר, שירה מרגלית ובועז בן-ציון ■ חשוד גם בתכנון תקיפת עמוס רגב, עורך "ישראל היום", שלא יצאה לפועל ■ דן מרגלית: "אם החשדות נכונים, זה הדפוס: מי שמאכזב את מר טופז, מר טופז מפוצץ לו את הפנים"

בית משפט השלום בתל-אביב האריך היום (ב') ב-8 ימים את מעצרו של הבדרן דודו טופז, שנעצר בחשד שהזמין את הפגיעה במנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, אבי ניר; המשנה למנכ"ל רשת, שירה מרגלית; ובסוכנו לשעבר, בועז בן-ציון.

צפו במפגש והראיונות עם דן מרגלית ומיקי גולדנברג, אח של טופז, בגלובס TV

השופט ציון קאפח ציין כי מעצרו של טופז הוארך לתקופה ארוכה יותר מזו של שאר החשודים, משום שטופז הוא "ראש הפירמידה, הוא המתכנן והוא היוזם".

"החשד הסביר מתפוגג והופך לחומר מוצק הקושר את החשוד למעשים המיוחסים לו", קבע השופט, וסירב לשחרר את טופז למעצר-בית בבית אחיו, נוכח "תפנית דרמטית שחלה אתמול הקושרת את החשוד למיוחס לו".

מאז פרסום השמועות בתקשורת, הוסיף קאפח, "במקום לשקוט - החשוד המשיך בפעילות ביתר-שאת, כפי שהדבר בא לידי ביטוי באופן ברור ביותר בחומר החקירה, לרבות שקילת האפשרות לפגוע בעמוס רגב (עורך העיתון 'ישראל היום'), דבר המעצים את מסוכנותו".

טופז לא הובא היום לבית המשפט ומעצרו הוארך, לבקשתו, במסגרת ועידת-וידיאו (וידיאו קונפרנס) שנערכה מבית המעצר באבו-כביר. "המעמד הזה קשה לו מאוד, והחלטנו למנוע את הקושי בהגעתו לבית המשפט", הסביר פרקליטו, עו"ד ציון אמיר.

חומר ראייתי

נציג המשטרה, מפקח קובי גטניו, אמר בדיון כי בידי המשטרה עדות ישירה הקושרת את טופז להזמנת התקיפות. "מדובר בחקירה מסועפת עם המון התפתחויות ומספר רב של מעורבים". לדבריו, טופז מסר גירסה ביחס לחלק מהאירועים, אולם לעיתים שמר על זכות השתיקה.

עו"ד אמיר ביקש מגטניו לנקוב במניע של טופז להזמנת התקיפות, אולם השופט קאפח אמר: "אנחנו כבר מזמן לא בשאלת המניע. קיים חומר ראייתי. המניע אולי היה זה שהביא לחקירה, אבל מאז הצטבר הרבה מאוד חומר ראייתי".

שכנו של טופז הודה

מוקדם יותר הבוקר הוארך בהסכמה ב-4 ימים מעצרו של דניאל זנקו, שכנו של טופז, החשוד כי שימש מתווך עבורו וקיבל ממנו כספים אותם שילם לשני המאבטחים שנעצרו שלשום, וחשודים בביצוע התקיפות עצמן.

לטענת המשטרה, בחקירתו הודה זנקו בחלק מהחשדות המיוחסים לו והחל להפליל את טופז ולקשור אותו לתקיפות. עם זאת, בבית המשפט טענו סניגוריו של זנקו, עוה"ד עודד פסקל ואורי אביב, כי למרות שהוא קשר את עצמו באופן מסוים לאירועים - הוא חוזר בו מגירסה זו לאחר שהתברר לדבריהם כי "המשטרה שתלה מילים בעדותו".

במשטרה אמרו היום כי קצה החוט שהוביל לפיענוח הפרשה הוא שיחת טלפון שביצע טופז, מספר ימים לאחר תקיפתה של שירה מרגלית, אל שכנו זנקו. אז "ירד האסימון" אצל החוקרים, והם החלו לקשר בין מקרי התקיפה השונים.

בבית המשפט נכחו אחיו של טופז, מיקי גולדנברג, ואביה של שירה מרגלית, העיתונאי דן מרגלית.

עו"ד ציון אמיר, פרקליטו של טופז, תקף הבוקר בחריפות את המשטרה בראיון לגלי צה"ל: "הם שברו את כל הכללים והחלו לנהל משפטים דרך התקשורת. אני פשוט כועס, הם חושפים ראיות בתקשורת באופן שלא עשו מעולם, ולא מאפשרים משפט הוגן".

דודו טופז / צלם: יוסי זליגר

דן מרגלית: "מי שמאכזב את מר טופז, מר טופז מפוצץ לו את הפנים"

דן מרגלית - אביה של שירה מרגלית, המשנה למנכ"ל רשת שהותקפה לאחרונה - אמר ל"גלובס TV": "דודו דיבר אתי כבר לפני שנה שהוא צריך לבוא ל'מועצת החכמים', ואני אמרתי לו 'שמע, אתה גדול עלינו, אנחנו קטנים עלייך'".

"תראה איזה מקרה, אנחנו כבר שנים לא שידרנו את 'ערב חדש' מחוץ לאולפן. בדיוק ביום שלישי הזה הלכנו לשדר ממכון ואן-ליר בירושלים. אני נכנסתי לתחנת-הדלק ברוקח, עצרתי לקנות איזה משקה אחרי מכון-הכושר, ופתאום אני רואה אותו".

מרגלית אמר היום לגלי צה"ל מבית המשפט: "הגיע הזמן לבטל את זכות השתיקה ולעצור את ועדת החוקה של הכנסת שכל הזמן דואגת לחשודים. הגיע הזמן לכבד את האזרחים שמשלמים מסים.

"אם היתה מתבטלת זכות השתיקה - שאני לא יודע אם דודו טופז משתמש בה או לא, אבל אני מאמין שלפי אופיו, גם אם הוא משתמש בה, הוא לא יתמיד בשימוש בה - הייתי מבקש ממנו להסביר מה עשה באותו ערב בצהלה, כפי שאמר בראיונות שנתן. מה הוא חיפש שם.

"אני יודע שהיה ניסיון לתכנן פגיעה בעורך 'ישראל היום', עמוס רגב. אני יודע את זה בלי קשר לפרסום הידיעה, אבל אני לא יכול לדבר על זה", אמר מרגלית.

- מה המניע האפשרי לתכנון תקיפתו של עמוס רגב?

"סביר להניח שיש שם מרכיב של איזו אכזבה. כרגע אי-אפשר להגיד, כי חזקת החפות חלה עליו. אבל אם במקרה החשדות נגדו נכונים, זה עונה על הדפוס: מי שמאכזב את מר טופז, מר טופז מפוצץ לו את הפנים".

"באתי לכאן היום בעניין החזרת הביטחון לרחוב וצמצום זכות השתיקה", הדגיש מרגלית, "וגם כדי לומר למני מזוז שלא יחזור עניין הסחבת שראינו בפרשיות קצב ואולמרט. אם אין כתב אישום נגדו, זה דבר אחד. אבל אם יש, אל תמזמז את העניין ותסחוב אותו 9 שנים".

אתמול: טופז נעצר

הבדרן ואיש התקשורת דודו טופז נעצר אתמול (א') בחשד למעורבות בתקיפת אנשי התקשורת: מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, אבי ניר; המשנה למנכ"ל רשת, שירה מרגלית; וסוכן השחקנים בועז בן-ציון. במשטרה חושדים כי הרקע להזמנת התקיפות הוא נקמה על כך שטופז לא זכה לתוכנית באחת הזכייניות של ערוץ 2.

טופז, שנעצר בביתו שבשכונת אפקה בצפון תל-אביב, נלקח לחקירה בתחנת המשטרה ועם כניסתו אמר: "שיוכיחו. את כל מה שיש לי להגיד - אגיד במשטרה".

יצויין כי טופז הכחיש בשבוע שעבר בראיון לערוץ 2 את מעורבותו בתקיפת שירה מרגלית, המשנה למנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת. "מישהו אכזר ומטומטם הפיץ עליי שמועה - אין לי שום קשר, אני מוכן להיבדק במכונת אמת", אמר טופז בראיון.

דודו טופז / צלם: אבשלום ששוני

מלבד טופז עצרה המשטרה 3 גברים תושבי תל-אביב, מאבטחים במקצועם, החשודים כי ביצעו את התקיפות בשליחותו של טופז. לטענת המשטרה, בכך נחשפה "התארגנות פלילית שעומדת מאחורי שורה של תקיפות של אנשי תקשורת". בידי המשטרה פלטי שיחות טלפון בין טופז לבין לפחות אחד המעורבים בפרשה.

אתמול גם כך הסיר היום בית משפט השלום בתל-אביב את צו איסור הפרסום שהוצא בעניין תקיפתה של שירה מרגלית, אולם עדיין נאסר לפרסם את תמונותיהם של סלימאן חיאדרה (33) ואיימן זבידאת (22), שני החשודים שנעצרו בשבת. השניים הם מאבטחים במקצועם ומוכרים למשטרה מתחום עבירות הרכוש והסמים.

החשוד השלישי שנעצר, תושב תל-אביב כבן 38, הוא שכן וחבר של טופז, העובד אף הוא כמאבטח.

התארגנות פלילית

המשטרה טוענת כי חיאדרה וזביאדאת הם חלק מהתארגנות פלילית שעומדת מאחורי שורה של תקיפות אנשי תקשורת. התקיפות בוצעו על רקע סכסוכים בתעשיית הטלוויזיה והבידור. כאשר נשאל מפקח גטניו האם חיאדרה נשלח על-ידי אחרים, הוא השיב: "בבקשת המעצר כתוב 'במסגרת התארגנות פלילית'. אתה יכול להסיק מה זה אומר". לאחר מכן, בדיון בהארכת מעצרו של זבידאת, הבהיר: "ממה שאוכל להגיד, הקבוצה הזאת היתה הדרג המבצע שפעל בשליחות של אחרים".

השניים חשודים בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה וקשירת קשר לפשע. לדברי המשטרה, חיאדרה תקף את שירה מרגלית בסיועו של זבידאת, באופן שגרם לה לשברים בגופה, ולאחר מכן תקף את בן-זוגה, הפרסומאי אילן שילוח. השניים חשודים בתכנון והשתתפות באירועי אלימות נוספים ביחד עם אחרים במהלך 7 החודשים האחרונים, ובהם תקיפת בועז בן-ציון, סוכנו של אלי יצפאן.

תקיפת אנשי התקשורת: לוח-זמנים

* 25.11.08: אבי ניר, מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, הותקף בשעת ערב מוקדמת ליד ביתו שבשכונת תל-ברוך בתל-אביב.

* 20.5.09: שירה מרגלית, המשנה למנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת, הותקפה סמוך לביתה שבשכונת צהלה בתל-אביב בשעת ערב.

* 18.01.09: סוכן השחקנים בועז בן-ציון קיבל בבוקר יום ראשון שיחת טלפון אנונימית במהלכה איימו עליו. זמן קצר לאחר השיחה יצא בן-ציון את ביתו, וכשנכנס למכוניתו הוא הותקף על-ידי אלמונים אשר הכו אותו בפרצופו. הוא לא נזקק לטיפול רפואי, והחליט להגיש תלונה במשטרה.

רקע - דודו טופז: היסטוריה של אלימות

במקביל לעשייה הרבה בתחום התרבות והבידור ב-30 השנים האחרונות, שמו של דודו טופז נקשר בעבר במקרים של תקיפות והטרדות מיניות לכאורה. ב-1995 שבר טופז את משקפיו של מבקר הטלוויזיה והקולנוע, מאיר שניצר, בעת הקרנת סרט בסינמטק בת"א, בו נכחו השניים. זאת, לאחר ששניצר כתב ביקורת שלילית חריפה על תוכניתו של טופז "הראשון בבידור", ששודרה בערוץ 2. "גם ככה הוא לא מבין את מה שהוא רואה", אמר טופז בעקבות המקרה. שניצר התלונן במשטרה ולאחר מכן תבע את טופז, וזכה בפיצוי כספי בסך 62 אלף שקל.

ב-2002 זומן טופז למשטרה, לאחר שמאבטחת באולפני הרצליה התלוננה כי ביצע בה מעשים מגונים. המשטרה עימתה את טופז עם המאבטחת, ולבסוף זו חזרה בה מהתביעה שהגישה נגדו. זמן קצר לאחר מכן הגיעה תלונה נוספת, הפעם של עובדת באחת מהזכייניות ששידרה את תוכניתו של טופז. היא טענה כי כוכב הטלוויזיה החדיר את לשונו לאוזנה ללא הסכמתה. תיק טופז הועבר לטיפול הפרקליטות, שהחליטה כי אין מקום להעמידו לדין, אך חייבה אותו בהתנצלות פומבית בפני המתלוננות.