יוסי מימן וארנון מילצ'ן שוקלים את המשך דרכם בערוץ 10

כפי שנחשף ב"גלובס", רון לאודר - המחזיק בכ-24.5% ממניות ערוץ 10 - החליט לצאת מהשקעתו בערוץ ■ מחר ייפגשו בכירי הערוץ עם שר התקשורת בניסיון לשכנעו לבצע שינוי חקיקה שיאפשר את המשך הפעלת הערוץ

יילכו בעקבות לאודר? בעקבות הפרסומים על כוונתו של איש העסקים רון לאודר למכור את מניותיו בערוץ 10 ולהפסיק להזרים אליו כספים, מבהירים ראשי ערוץ 10 כי גם שאר השותפים בערוץ שוקלים את המשך דרכם - כך נודע ל"גלובס".

הדברים נאמרו על-ידי יו"ר ערוץ 10 ובעל המניות העיקרי בו, יוסי מימן, אשר אמר כי גם ארנון מילצ'ן שוקל את המשך דרכו בערוץ. מימן הבהיר כי כמו שלאודר עזב, אין הוא יודע כמה זמן ניתן יהיה לצפות משאר השותפים (ממנו וממילצ'ן, י"ג) להמשיך ולשרוף מזומנים.

הדברים נאמרו בפגישה שהתקיימה אתמול (ב') בין ראשי ערוץ 10 לבין אנשי הרשות השנייה. במקביל, ייפגשו מחר (ד') ראשי הערוץ עם שר התקשורת, משה כחלון, במטרה לנסות ולשכנעו לקדם שינוי חקיקה מהיר שיאפשר לערוץ להמשיך לפעול, תוך מתן הקלות ובהן גם פריסת חובותיו.

הזיכיון יפקע ב-2010

הזיכיון של "ישראל 10", מפעילת ערוץ 10, עתיד לפקוע בתום חודש ינואר 2010. יחד עם זאת, אם לא יצליחו הצדדים להגיע להסדר שימשיך את הארכת זיכיונו של הערוץ בשנתיים נוספות - מועצת הרשות השנייה מתכוונת לפרסם באופן מיידי מכרז חדש.

כאמור, כפי שנחשף ב"גלובס", באחרונה נודע כי רון לאודר - המחזיק בכ-24.5% ממניות ערוץ 10 - החליט לצאת מהשקעתו בערוץ. בחודשים האחרונים הוא אף נמנע מלהזרים כספים לערוץ. מצב זה מותיר את בעלי המניות האחרים במצב בעייתי, ונטל ההזרמה של לאודר נופל עליהם.

כאמור, במהלך הפגישה אתמול הבהירה יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, לראשי ערוץ 10 כי אם לא יהיה שינוי חקיקה - יהיה עליהם להגיע תוך שבוע להסדר שמשמעותו העמדת ערבויות ובטחונות להשבת החובות. אם לא יגובש הסדר בשבוע הקרוב, מועצת הרשות השנייה תפרסם את מודעת המכרז להפעלת ערוץ 10.

במהלך הפגישה בין ראשי ערוץ 10 והרשות השנייה קראה דאבוש לשינוי חקיקה מיידי בהמשך למתווה דו"ח תורג'מן. בפגישה שזימנה דאבוש השתתפו נציגי ערוץ 10 - יוסי מימן, מודי פרידמן ועו"ד אברהמי וול; וכן מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה; ומספר חברי מועצה. הפגישה התקיימה לאחר שלפני שבוע פנתה דאבוש במכתב לראשי הערוץ ובו ציינה כי הגיעה "שעת האמת" לקבל החלטה בדבר עתידו של ערוץ 10.