דודו טופז נשבר והודה: הזמנתי את התקיפות של שירה מרגלית, אבי ניר ובועז בן-ציון

גלובס tv (עדכון) - ככל הנראה המניע לתקיפות הוא נקמה בזכייניות ערוץ 2 על שלא נתנו לו תוכנית טלוויזיה ■ בעת הודאתו אמר טופז: "לא יכולתי לסבול עוד את התסכול" ■ מעצרו הוארך אתמול עד 8 ביוני ■ הערכות: כתב אישום נגד טופז צפוי בתוך שבוע, צפוי לעד 16 שנות מאסר, עשוי לטעון לאי-שפיות

השחקן והבדרן דודו טופז נשבר והודה היום (ג') בחקירתו בהזמנת תקיפותיהם של מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, אבי ניר; המשנה למנכ"ל רשת, שירה מרגלית; וסוכנו לשעבר, בועז בן-ציון.

גורמים במשטרה אישרו את הידיעה ואמרו כי "טופז קשר עצמו לעבירות המיוחסות לו". ככל הנראה, המניע לתקיפות הוא נקמה בשתי זכייניות ערוץ 2 על שלא נתנו לו תוכנית טלוויזיה.

מאוחר יותר היום נפגש טופז גם עם פרקליטו, עו"ד ציון אמיר, והודה בדברים גם בפניו.

טופז, שמעצרו הוארך אתמול (ב') ב-8 ימים עד 8 ביוני, נחקר היום שוב במשך מספר שעות. במשטרה תכננו לעמת אותו עם שכנו, דניאל זנקו, החשוד כי שימש מתווך עבורו וקיבל ממנו כספים, אותם שילם לשני המאבטחים שנעצרו בחשד לביצוע התקיפות עצמן.

במהלך 5 שעות של חקירה הטיחו בפניו חוקרי מרחב ירקון את כל הראיות שיש בידיהם: ההודאה של השכן, משיכות מחשבון הבנק, איכוני שיחות טלפון ועוד.

בשלב זה התחיל טופז לבכות ואמר לחוקרים: "אני מודה. אני עומד מאחורי התקיפות. לא יכולתי לסבול עוד את התסכול, האנשים שדוחקים אותי מחוץ למסך הטלוויזיה. אני רוצה לגמור עם זה כמה שיותר מהר ולפגוש שוב את ילדיי".

טופז אמר עוד לחוקרים כי אינו יכול לשאת את הדבר על מצפונו. לדברי גורמים במשטרה, הוא נראה במצב נפשי רעוע.

בסופו של דבר הופסקה החקירה ונדחה העימות המתוכנן, משום שטופז ביקש להתייצב בבדיקה רפואית שנקבעה לו מראש. בהמשך, לאחר ששב מהבדיקה, הובל טופז שוב לחדר החקירות להשלמות החקירה.

ביום ג' הבא צפויה המשטרה לבקש להאריך שוב את מעצרו של טופז ולהגיש הצהרת תובע על הכוונה להגיש כתב אישום נגד טופז בתוך שבוע. עם זאת, נוכח הודאתו של טופז ייתכן כי הפרקליטות תגיש את כתב האישום עוד לפני כן.

לא ניתן היה להשיג בשלב זה את תגובתם של סניגוריו, עוה"ד ציון אמיר וגיא שמר.

ניר: "ההודאה במעשים מביאה הקלה"

מנכ"ל רשת, אבי צבי, מסר בתגובה: "רשת מביעה הערכה עמוקה למשטרת ישראל ולכל העוסקים במלאכת החקירה על הצלחתם להביא לפיתרון בפרשה המזעזעת של תקיפת אנשי תקשורת. אנחנו ממשיכים לחזק את ידיה של שירה מרגלית, המשנה למנכ"ל רשת, וכל בני-משפחתה - ומצפים לשובה במהרה".

"ההודאה במעשים המזעזעים קשה, אך מביאה עמה הקלה". כך מסר מנכ"ל קשת, אבי ניר בעקבות פרסום הודאתו של טופז. מקשת נמסר עוד: "אנו בטוחים כי המערכת המשפטית תפעל ביעילות ובמהירות ותמצה את הדין עם האחראים למעשים. ברצוננו להביע הערכה עמוקה למאמצים ולנחישות המשטרה וכן להביע תודה מיוחדת לצוות החקירה, לפקד קובי גטניו ולסגן ניצב נימרוד דניאל, ולמפקד המחוז החדש שחר אילון".

דודו טופז / צלם: יוסי זליגר

הערכה: צפוי לעד 16 שנות מאסר

כאמור, במשטרה נזהרים בשלב זה, אולם לא לייחוס מעריכים כי כתב אישום חמור נגד טופז יוגש כבר בשבוע הבא. העבירות המיוחסות לטופז כוללות קשירת קשר לביצוע פשע וחבלה בכוונה מחמירה, עבירות שהעונש המקסימלי הקבוע בחוק לגביהן הוא 16 שנות מאסר.

בקשת המעצר שהוגשה אתמול לבית המשפט, כללה כזכור 5 מקרים של תקיפות, בהן תקיפת שירה מרגלית, שתי תקיפות של בועז בן-ציון, תקיפת אבי ניר וכן תכנון תקיפתו של עמוס רגב, עורך "ישראל היום".

יטען לאי-שפיות?

קו ההגנה שצפויים פרקליטיו של טופז לנהל במהלך החקירה הוא טענה לאי-שפיות, והם מתכוונים ככל הנראה לעשות שימוש בהצהרותיו התקשורתיות בימים שלאחר תקיפותיהם של אנשי התקשורת, בהן הסתייג מהתקיפות.