ג'יי.די סלינג'ר תובע את מחברו של רומן ההמשך לספר "התפסן בשדה השיפון"

דורש לאסור על פירסומו ושיווקו של ספר בשם "Sixty Years Later: Coming Through the Rye" ,שגיבורו הוא אדם בן 76 בשם מר ק' שדמותו מבוססת על הולדן קולפילד, גיבור הרומן המפורסם של סלינג'ר

הסופר האמריקני הנודע ג'יי.די סלינג'ר בן ה-90 הגיש תביעה נגד מחברו של רומן המשך ל"התפסן בשדה השיפון".

סלינג'ר גזר על עצמו התבודדות לפני שנים רבות. בדומה להולדן קולפילד, הפרוטגוניסט של "התפסן בשדה השיפון", הוא מתעב תקשורת ומנהל יחסים אמביוולנטיים עם תרבות המוניטין.

את 34 השנים האחרונות בילה סלינג'ר בבית הסתרים שלו בכתיבת ספרים שאינו מתיר להוציא לאור.

כעת הוא מגיש תביעה בבית המשפט הפדרלי בניו-יורק בדרישה לאסור על פירסומו ושיווקו של ספר בשם "Sixty Years Later: Coming Through the Rye", שגיבורו הוא אדם בן 76 בשם מר ק' (במקור: Mr C), שנהיר למדי כי דמותו מבוססת על הולדן קולפילד. המורד המזדקן נמלט מבית-אבות - בדומה להולדן הצעיר הנמלט ממכללה פרטית יוקרתית - ומשוטט, בהתאמה לעלילת "התפסן בשדה השיפון", ברחובות מנהטן ובסנטרל-פארק.

סלינג'ר תובע את הסופר, את המו"ל ואת המפיץ באשמת גניבה אמנותית. עורך דינו אמר כי הסופר "מגן בחירוף נפש על קניינו הרוחני", וכי הוא "אינו מתרשם כלל וכלל מהשימוש שעשה הנתבע בקניין זה".

על הספר החדש חתום "ג'יי.די קליפורניה", שם עט בוטה ורפרנס לשמו של מחבר הספר המקורי, לו מוקדש הספר. בהקדשה כתוב כי סלינג'ר הוא "השקרן המשובח ביותר".

מאז ראה אור ספרו האחרון, "הרימו את קורת הגג נגרים", בשנת 1965 - סירב סלינג'ר להתיר כל עיבוד חדש של יצירתו, כולל הצעות לגרסה קולנועית שהגיעו מסטיבן ספילברג ומהארווי ויינשטיין.