דודו טופז שווה מיליונים: שווי הסיקור התקשורתי של הפרשה בעיתונות - 6.4 מיליון שקל

יפעת מחקרי מדיה: עיקר הסיקור התרכז במעצר עצמו ■ העיתון שהקדיש את מירב שטח הסיקור לכתבות על פרשת טופז הוא "ידיעות אחרונות" ■ היומונים הדתיים לא סיקרו את הפרשה כלל, למעט "מקור ראשון"

פרשת דודו טופז לא שווה רק רייטינג, אלא גם מיליונים: הסיקור התקשורתי בעיתונות היומית של השבוע האחרון בפרשה שווה מבחינה כספית 6.4 מליון שקל. כך עולה ממחקר מיוחד שערכה יפעת מחקרי מדיה מתקדמים בנוגע לחשיפה התקשורתית של פרשת דודו טופז.

מהמחקר עולה עוד כי העיתון שהקדיש את מירב שטח הסיקור לכתבות אודות פרשת טופז הוא "ידיעות אחרונות", שפרסם לא פחות מ-2,400 אינטשים לסיקור הפרשה, אחריו עיתון "מעריב" עם 1,782 אינטשים. לעומת זאת, היומונים הדתיים לא סיקרו את הפרשה כלל, למעט עיתון "מקור ראשון" שדיווח רק על הודאתו של טופז בסיום הפרשה.

סיקור שיא למעצר

מניתוח רמת תחומי סיקור של הפרשה עולה כי מעצרו של טופז קיבל את מירב החשיפה ותפס שווי חשיפה של כ-1.5 מיליון שקל, הכחשותיו של טופז טרם מעצרו קיבלו שווי חשיפה של 1.3 מיליון שקל, הכרזת השופט על כך שטופז עומד בראש הפירמידה קיבלה חשיפה של 728 אלף שקל, וכתבות רוחב על "עלייתו ונפילתו" של טופז קיבלו שווי חשיפה של 713 אלף שקל.

עוד עולה מהניתוח היו לטופז 77% כתבות שליליות ו-23% כתבות נייטרליות, כאשר כל הכתבות הנייטרליות היו בתחילת הפרשה. כתבות חיוביות לא היו כלל.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה, מסר כי "שני המאפיינים הבולטים של הסיקור התקשורתי של הפרשה היו החשיפה חסרת התקדים שהיא קיבלה בזמן כה קצר והעובדה שחלק גדול מהכתבות נכתבו על-ידי מספר עיתונאים יחד - מתחומי התקשורת, הבידור והפלילים".

כזכור, אתמול (ג') הודה טופז בהאשמות המיוחסות לו - תקיפתם של אנשי התקשורת אבי ניר, מנכ"ל קשת; שירה מרגלית, המשנה למנכ"ל רשת; וסוכן השחקנים שייצג בעבר את טופז, בועז בן-ציון.

למרות שהיום (ד') עדיין חוקרים במשטרה את טופז בגין המעשים, כתב אישום צפוי להיות מוגש כבר בשבוע הבא.