פיפ"א: שחקנים יוכלו בכל גיל לעבור ולשחק בנבחרת ממדינה אחרת

עד היום יכלו שחקנים שהחזיקו בשתי אזרחויות לשנות עד גיל 21 את זהות הנבחרות הלאומיות אליהן הם מעוניינים להשתייך, זאת במידה שלא ערכו הופעה בנבחרת הבוגרת לפני כן

פיפ"א שינתה את החוק שמטיל הגבלה על הגיל שבו יצטרכו שחקנים להחליט באיזו נבחרת לאומית ברצונם לשחק. עד היום יכלו שחקנים שהחזיקו בשתי אזרחויות לשנות עד גיל 21 את זהות הנבחרות הלאומית אליהן הם מעוניינים להשתייך, זאת במידה שלא ערכו הופעה בנבחרת הבוגרת לפני כן. אלא שבקונגרס פיפ"א שהתקיים השבוע עברה הצעת חוק ברוב של 58% שמבטלת את הגבלת הגיל.

מטרת העניין היא לתת הזדמנות ליותר שחקנים לשחק ברמות הבינלאומיות. דוגמה רלוונטית לשחקן ישראלי שאולי יוכל להשתמש בעתיד בחוק הזה היא של אלי זיזוב, החלוץ בן ה-18 שמשחק בשנים האחרונות בלבסקי סופיה, זומן לאחרונה לנבחרת הצעירה של מוטי איווניר ואמור לקבל בקרוב אזרחות בולגרית. מעשית, עד שלא ירשום זיזוב הופעה בנבחרת הבוגרת של ישראל, תוכל גם הנבחרת הבולגרית לזמן אותו לשורותיה בכל שלב בקריירה שלו.

החוק יכול להיות מאוד משמעותי בעיקר עבור שחקנים רבים בליגה הצרפתית, שלא מעט מהם מחזיק במקביל גם אזרחות אפריקאית. מספר גדול של שחקנים ששיחקו בנבחרות הצעירות של צרפת ולא הצליחו להגיע לנבחרת "הטריקולור" יוכלו מעתה בכל גיל לעבור ולשחק בנבחרת האפריקנית שמייצגת את מדינת האם שלהם.

ועוד מקונגרס פיפ"א: נשיא האירגון, ספ בלאטר, הצהיר כי הוא לא מוותר על תוכנית ה-"6+5" שלו, שמטרתה להגביל לחמישה בלבד את כמות השחקנים הזרים שאותם קבוצות יוכלו להציב בהרכב הפותח שלהן. "זה יקרה, זה פשוט עניין של זמן", אמר השוויצרי. ההצעה נתקלת בהתנגדות מצד אופ"א, שטוענת כי יישום החוק הזה יבטל את אחת מהתקנות המרכזיות של האיחוד האירופאי - חופש התנועה, שמאפשר בין היתר לאזרחי האיחוד לעבוד בצורה חופשית בכל אחת ממדינות האיחוד.